Naivitet!
What can we belive on, future has to prove, I wait and see!
2025 has told we are still
in dayli contat. 2026 will tell more!
Allt
sedan oktober 2022 har jag chattat dagligen med en person som jag tidigt
insåg var en underbar människa med hjärtat på
rätt ställe och viljan att göra något annat av
sitt liv. Vi fann varann väldigt fort. Började prata om livet
och insåg att vi var i stort sett SOLEMATE som man säger.
Det
som fastnade i mitt huvud var ett vackert leende och några glittrande
ögon som tittar in mina ögon. Många bilder hamnade i
mitt arkiv. En bild som gör att vi får en gemensam känsla
av världens onda syn och viljan att rädda framtiden. Är
en karikatyrteckning
som tidigt gav en negativ syn på Bill Gates ENGAGEMANG
i GMO som ledde vidare till Covid19 viruset och den ekonomi som
vaccinet gett och sen har hamnat i hans ficka. Men att från början
ha en daglig kommunikation, ger ganska fort en insikt i vem man kommunicerar
med. Nu har den pågått som sagt i mer än fyra och ett
halv år och vi kanske har missat 5-6 dagar på grund av yttre
omständigheter. Numera blir det minst tre gånger om dagen
jag ser en skymt av hennes vilja att ta kontakt. Sista timmen före
hennes midnatt är en dialog om vad vi vill med livet. Jag ser och
förstår för det mesta hur hennes dag har varit. Bombanfallen
som beordras av bland annat Donald Trump gör att hennes dag blir
ett helvete. Men hon verkar ändå ha en vilja att gör
det bästa av situationen. Hon försöker undvika att visa
mig att hon inte mår bra. Men jag ser och hon tillstår när
jag nämner det. Att ha en arbetsdag som sträcker sig från
10 till 16 timmar, sju dagar i veckan. Kan du inte förstå!
Som egen företagare kan man förstå tiden. Men skillnaden
är ju att man har ett annat intresse och en annan vilja att göra
jobbet.
Målet är att hon snarast ska ta sig till USA. Först
då kommer hennes pension är uppdateras och alla dokumnent
blir klara. Så fungerar en viss del av FN:s
pensionsmyndighet. Ni som misstror det här. Lämna sidan
och gör något annat. Jag vet vad jag gör och är
beredd att slutföra, så att vi kan mötas i USA. För
jag kommer att resa över snarast möjligt. Om jag får
komma in för Donald.
Fyra år gör ju att en del av mitt liv har påverkat
och dryftats i vår kommunikation. Gallstensoperationen upprörde
mig då man talade om att jag var för gammal för ytterligare
operation. Vad vill jag med livet?
When two be
one!
När två vill bli ett par!
Can you belive?
From the other side of the Earth!
Från andra
sidan jorden!
Do you have
the courage?
Har du modet?
Var allt en chimär?
Was it all a chimera?
NO
- NEJ
Vi
trodde att vi funnit varann! Yes, we have!
Jag
drunknade i dessa ögon!
För
att inte tala om leendet!
Drowned!
Betänk, I oktober var det fyra
års daglig kommunikation!
I
nästan ett och ett halvt år hade vi kommunicerat
via nätet, DAGLIGEN (så när som på
fem dagar, + två). Pratat om hur hennes hårfläta
kan bli till en brosch genom hårarbete i Våmhus!
Blev en sak att hålla oss samman. Man hinner lära
känna varann mycket på så lång tid.
Även om kravet på säkerhet hindrar viss
kommunikation. Men hårflätan är borta på
grund av en olycka. Strax innan hade hon avtackats, blivit
entledigad från tjänsten. Men att avsluta tjänst
i förtid gav problem med vissa dokument, som var tvungen
att lösas med ekonomi, kopplade till
FN:s pensionsfond. Inget var sagt eller förklarat före
hon sagt upp sig. Nu har det gått år av väntan
och de har inte fått till det.Jag har inte haft ekonomi
att lösa ut henne. Hon vill bosätta sig i Sverige.
Eventuellt om nödvändig jobba som sjuksköterska
när hon lärt sig språket och har kompetensen
ordnad. Har fått en stark känsla av att hennes
tidigare förhållande inte har varit bra. Men
ser i mig någon som kan ge henne trygghet. Har 35
års erfarenhet att stötta en som levt ett liknande
liv före mig. Jag vet vad jag vill göra. Rädda
en kvinna, om hon sen måste välja att leva sitt
eget liv är jag beredd att ställa upp på
det. Om jag ser att hon behöver sin frihet för
att leva lyckligt och vi inte ska dela livet, så kan
jag leva vidare, utan harm och misströstan. Min avsikt
att hjälpa är att hjälpa. Utan krav tillbaka.
En
cermoni med utmärkelser för de som ska lämna
förläggningen.
;
Uniform
och hårknut!
Att
se bilder innifrån förläggningen är
på många sätt övertygande! Nu väntar
vi på fortsättningen!
Kan
man älska nån på avstånd?
Ja, det skiljer många mil
Mellan mig och den jag älskar
Flera timmar med min bil
Om du bara för nån timma
Kunde komma hem till mig
Och viska ljuvt de orden:
"Du, jag lämnar aldrig dig"
När jag tänker på den kvällen
När vi möttes, du och jag
Hur du tog min hand och såg på mig
Med din blick så jag blev svag
Ja, då känner jag en längtan
Att få krama dig så hårt
Tänk vad enkelt det var innan
Och nu är allt så svårt
Kan man älska nån på avstånd?
Ja, det skiljer många mil
Mellan mig och den jag älskar
Flera timmar med min bil
Om du bara för nån timma
Kunde komma hem till mig
Och viska ljuvt de orden:
"Du, jag lämnar aldrig dig"
Jag kramar hårt min kudde
Och tänker jämt på dig
Var finns du ikväll, min älskling?
Tänker du ibland på mig?
Att få ha dig vid min sida
Får jag bara drömma om
För när jag vaknar varje morgon
Är min säng som vanligt tom
Kan man älska nån på avstånd?
Ja, det skiljer många mil
Mellan mig och den jag älskar
Flera timmar med min bil
Om du bara för nån timma
Kunde komma hem till mig
Och viska ljuvt de orden:
"Du, jag lämnar aldrig dig"
Och viska ljuvt de orden:
"Du, jag lämnar aldrig dig"
Källa:
Musixmatch
Can
you love someone from a distance?
Yes, it's many miles apart
Between me and the one I love
Several hours with my car
If you only spend an hour
Could come to my house
And sweetly whisper those words:
"You, I'll Never Leave You"
When I think of that night
When we met, you and me
How you took my hand and looked at me
With your look so I became weak
Yes, then I feel a longing
To hug you so tightly
Think how easy it was before
And now everything is so difficult
Can you love someone from a distance?
Yes, it's many miles apart
Between me and the one I love
Several hours with my car
If you only spend an hour
Could come to my house
And sweetly whisper those words:
"You, I'll Never Leave You"
I hug my pillow tightly
And thinking about you all the time
Where are you tonight my love?
Do you sometimes think about me?
To have you by my side
Can I just dream about
Because when I wake up every morning
Is my bed empty as usual
Can you love someone from a distance?
Yes, it's many miles apart
Between me and the one I love
Several hours with my car
If you only spend an hour
Could come to my house
And sweetly whisper those words:
"You, I'll Never Leave You"
And sweetly whisper those words:
"You, I'll Never Leave You"
In real
on mess:
Your duty, makes you so busy that you shouldnīt be here for me!
But you are here for my sake.
How can I show you my love in the same way?
Only to be here! Tell you! Let songs tell you my inner feelings!
At
last
I canīt sing it!
But I feel that every word in it is my word's!