Idag — Min vårdJagJag
70-talet
2026-05-01 Ja, nu är det ny månad. Då blir det
att angöra Maj
2026-04-30
Jaha, sista april. Jag hinner inte med. De viktiga sakerna jag
skapar håller inte. Men jag får mer och mer kunskap
om min egen kropp. Saker som varje läkare borde inse vikten
av att titta på och förändra för sina vårdtagare.
Dagens värde
i magen är lika illa som de var 21 mars, om ändå
rena stoppljuset.
Just nu är det tredje dagen Detox. Börjar kännas,
lugn start, så besöken ska kunna gå smidigt.
Vad gör jag för att se det här tror du? VitalHealth.
Våren,
idag ska den sjungas in! Eldarna flamma! Känner mig inbjuden.
Att
möta det engagemang som jag finner i den här bygdegården
det går nästan inte att beskriva. Måtte det komma
med några yngre som kan föra det här vidare. Tänk
på vilken glädje det är att samla människor
på det här "enkla" sättet.
2026-04-29
Jag kan idag känna att det blev injektion igår. Den
mentala biten, men idag är det även energin. Det tror
jag har att göra med de VitalHealth preparat att göra,
som jag tagit en tid. Ska bli en test idag, som jag återkommer
med.
På
läser jag om kvinnors undran om hormoner, sin mentala känsla
och hur man behandlar det. Det naturliga i kroppen. Ska vi vara
naturliga eller ta mediciner? Kvinnor undrar, med rätt. I
mitt nätverk pratar man mycket om att hjälpa kvinnor
att må bra och kunna leva fullt ut. Vi får inte det
vi behöver i vår mat! Punkt slut! Vad gör vi.
Ser efter hur kroppen balancerar och hittar de ämnen som
enklast styr upp en balans.
Med anledning av gårdagen om elektrisitet, har inte uppfattat
detta helvete. Luften fylls av partiklar som drar in över
Lindesberg. Jag sereller hör inga protester. För sent,
tycker jag inte, det finns bättre alternativ som jag beskrev.
Varken vindkraft med omsorg om barn och lungsjukdommar. Eller
solceller på jordbruksmark.
Rotorbladen
minskar i vikt, vart tar partiklarna vägen?
För
min skull har det väl ingen betydelse egentligen. Är
man snart 82 år. Visserligen om jag får det kroppen
behöver kan det bli 20 år till. Min moster 104, mamma
98, resten av syskonen över 90. Födda och uppvuxna hos
en fattig bysmed. Bara mamma som inte växte upp där,
modern gick bort när hon var 1 ½ år, hamnade
i rikemans gården Byn i byn. Men blev förälskad
i en dräng. Lite vanvördigt för fosterhemmet. Ändå
kan(?) jag ha ärvt Anemi
av henne. Jag är bekymrad, kommer jag att få ett svar,
kommer det
här att drabba mig. Skulle vilja byta till Methylcobalamin
redan nu. Men ingen vill prata med mig om det.
Möte i tystnad!
2026-04-28
Så hoppet att det mentala kommer att gå lite av sig
själv några dagar. Efter injektionen trots allt en
viss lättnad. Men inte som det blev med Behepan! Ibland undrar
man om det finns en strategi dåligt mående och en
minskning av mänskligheten. Tyvärr är det ju en
attityd och känning många människor går
in i idag. Jag vill inte tro. Men åren 2015 och 2019 talar
för den planeringen, om man ser till B12 och Covid-vaccinet.
Varför lägger
ner ett läkande
Behepan och skapar något som förstör livet för
många. Vad
kan vi ställa för krav. Det är trots allt våra
skattepengar de lever på, vad gäller Sverige. Varför
sover politiker och vården?
Gjort en skanning
idag också. Hjärtats
analys Svenska.
Blir
att fortsätta så ett tag. Göra lite sammanställningar
och analyser..
Vårbruket
gör att även hjortarna får lite skit i lungorna.
Ja, inte så farligt.
Så var picket i röven avklarat. Styngen tagna från
ögonbrynet. På folket på golvet kan vi lita.
Jobbet och tiden de håller. Kommer väl inga direkta
akutfall i lilla Frövi. Så nära
och
blir detväl direkt deras akuter. Skulle ha satt mig och skrivit
till Överläkaren Medicin
Gett honom möjligheten se de skannerresultat jag får.
En helhetssyn han inte kan skapa sig i sin roll.
Jordbruket är ju inne i en jäktig tid. Ibland ser man
saker som visar på galenskaper men som ger energi. Man börjarr
vakna upp att vi behöver ha ett jordbruk som ger oss en självförsörjning.
Då ska vi utnyttja bra jordbruksmark till det som ger den
möjligheten. Det finns miltals av kraftledningsgator som
behöver öppna ytor där parkerna väl får
plats och en bra funktion.
Även på en liten kraftledning finns mark att ta vara
på. Men på de stora med årlig avverkning, som
naturigt hålls tillbaka av solcellsmodulerna. Dags att ta
en fundera herra i kraftbolagen. Blir det vesäntligt billigare
ämn Vindkraften? Klart är att det blir mycket bättre
för miljön. Inga partiklar i luften, Döra fåglar
tror jag knappast heller. Men är i stort sett TYST.
2026-04-27
Oj. Ingen reaktion när jag försökte ringa Freya
Vårdcentral Frövi. Det blev signal först 8:30.
Är systemet fortfarande inne på vintertid? Skulle bli
uppringd efter 12, ja det är ju inget brådskande. Bara
att ta ur de två stygn jag fick i onsdags.
Ja
då är det okej att ta ur stygnen vid injektionsmötet
i morgon. Rött appropå det rött kött!
Blev
lite rött kött tillvarataget. En älg hade blivit
påkörd och avlidit. Men att sätta viltolycka framför
söket
då blev det lite fel. En olycka från 7 oktober 2008
blev nyheten. Fredrik fick tillrättalägga mig när
jag tänkte tala om att det var en älg och inte Råddjur.
Så då fick vi en trevlig pratstund.
Markägaren försökte ta rätt på det som
gick.
Enligt uppgifter så klarade sig föraren, bara plåtskador.
Intrycket, hur djuret såg ut var det nog illa. Plåtarbete
eller skrot.
Har börjat med ett par glas Detox. Få se vad mage och
kropp säger.
2026-04-26
Dagen har fyllts med samtal åt olika håll. Det fyller
också hjärtat, med den bästa av kraft. Kört
en skanning idag också. Kommer att göra det under en
vecka. Ska börja med att rensa kroppen Detox sen få
magen/tarmarna att bli mer aktiverade, men lugnare.
2026-04-25 Skanning
genomför på morgonen 2026-04-25 Leif Rehnvall
Då gäller det att plocka ihop sig och bekanta sig men
vänner som vill hälsa åt andra människor.
Kan vi hjälpa till att skapa en god hälsa så hoppas
jag att andra kan uppskatta det. Vi behöver ju hitta tillbaka
till det naturliga.
Fotobokens
dag. Ja tänk om man hade haft en bok med sina bilder i på
det evementet. Men det får väl vänta.
Lockade ändå inte att stanna och fördjupa sig.
Ja det var
lite stimmigt från Fotobokens dag's evenemang så det
var till att hitta en lugnare vrå.
Det
är viktigt att möta människor med samma intressen.
Speciellt då det är ny kunskap. Alla har någon
ny erfarenhet att dela med sig och utvecklingen får en knuff
framåt. Hälsa är ju så viktigt det vet jag
verkligen. Jag ser ju också att det här kommer att
påverka vården framöver. Man förnekar så
mycket idag. Men vänta så får ni se. Kan Idrottsmännen
ha nytta av sina armband. Vad kan då det här ge i längden.
Kom och pröva oss så får ni höra!
2026-04-24
Jag skulle ju ut och ta däckbytet på morgonen, men
man blir låst vid datorerna. Ser till att den här delen
ska gå att få till. Men däcken kom på efter
ändringar i datasystemet. Man önskar att man kunnat
få tillbaka Win7 och slippa alla uppgraderinge. Få
ha sitt eget nätverk och komma ut på den dator man
vill ha utåt.
Samtalet med vårdpersonalen i går. Ger alltid samma
intryck. Jag har inte fel när det gäller hur läkare
och skötersor blir styrda av byråkrater och plitiker
som har otillräcklig kunskap. Jag kan ju bara se på
mina problem att få det jag behöver för framtiden.
Det här dokumentet
är en katastrof för mig. Det finns så mycket man
inte förstå. Man är inte beredd att lyssna på
dem som sitter inne med upplevelserna. Vi betraktas som kverulaneter
och somliga av oss får diagnosen TPL (Tomtar På Loftet).
Jag har sett det i mina tidigare journaler. De som så tacksamt
försvann i digitaliceringen, som gordes samtidigt som jag
bytte bostadsort. Lämpligt nog försvann mina självmordsförsök.
Dusch och godnatt. I morgon till Örebro för att samtala
och lära sig mer om Vital Health skanner.
2026-04-23
Dessinformation eller korruption, vari ligger skillnaden idag?
Den frågan får jag ställa mig nästan varje
dag. Hur drabbar det dig och mig i den enkla vardagen?
Vi ser det i elpriserna! Vi ser det i information. Som dataanvändare
så vet jag ju att det var Bill Gates mål att ta makt
över världen. Så jobbar man ju idag. Genom små
korupta handlingar. Tvingar man oss att betala pengar för
att hålla vår apparatur igång. Industrin faller
in i det. Så Nille
när det krånglar i uppspelningarna för
så är det ju ett enkelt sätt att tvinga dig att
gå och få proffesionell hjälp. De som ska kunna
ge den måste gå de kurser man håller i från
.
Jag kan bara konstatera att Microsoft varit in och ställt
om en dator till offentlig och ska vara privat nätverk. Jag
blir bara förbannad när det händer. Att ett gammal
program krachat, kan jag fundera om det är defender som stoppat
det. Får väl lov att titta på det då det
inte räckte med att ladda om.
Byta däck kan bli ett heleve! Har ett dragskaft. Vill inte
hålla i som det ska. Hylsan vill fastna. Men får jucka
lite fram och tillbaka. Gör att man inte alltid gör
hundra rätt. Hylsan sitterinte inne som den ska. De skedde
igår och jag tar i av bara den trycker neråt. Pang
så sitter mitt huvud i stänkskärmen och med motorhuven
öppen så låg en fals uppe och träffade mitt
öga.
Ohh
så vackert det är idag. Får väl ut fortsätta
däckbyte. Men måste ju uttrycka den fina behandling
jag fick. Där har man vård i allafall. Men det är
ju inte det som jag saknat. Vill ju inte ha anledning gå
akut. Har ju undvikit med ett krånglat öra, genom den
gamla tekniken. Vitlök i örat ett dygn. Tog ner den
inflammation som varit i över en veckas tid. Men hördes
att det var en läkare som lyssnade. Som var intresserad av
hela kroppen. Men menade att han slapp det svåra i medicinsidan.
Det viktiga var att kniven var vass. Det var en del skratt åt
min iver att berätta om mina öden. Racerförare
hade han varit så han visste precis vad jag sov över
1970. När det inte blev resa till Karlskoga.
2026-04-22
Våra skattepengar betalar EKO:ts drift! Då får
man inte komma med en sån partsinlaga som leveras av:
Desinformation försenar utbyggnaden
av förnybar energi i Europa, enligt branschorganisationen
för vindkraftsbolag, Wind Europe,
som gjort kartläggningen.
Att vår statliga media har en felaktig styrning och verkligen
spride dessinformation. En ren partsinlaga. Det handlar om deras
egen ekonomi, att få till statliga satsningar, friska pengar
du och jag får lov att lägga ut! Det är vi många
som ser och beklagar idag. Att servera en ren partsinlaga med
ett visst syfte, det visas klart här. Vi behöver ingen
Putin för att se det. Varför är vindkraften så
framskjuten av Miljöpartiet och Socialdemokraterna. Varför
ser man inte alla dessa kraftledningsgator som måste hållas
uppe fria från träd och busk och som rymmer hur mycket
solceller som helst. Är det absolut bästa energialternativet.
Inte miljöförstörande tvärt om får en
roll i det som gäller, mark som redan ligger på ytor
som kraftbolagen utnyttjar.
Solcellerna
ska vi inte placera på brukbar åkermark. Den ska vi
se till att få brukning på. Kanska se till att få
upp en Hampaindustri och därigenom få en gröda
som gynnar näringen i jorden på ett fantastiskt sätt.
Men lite insatt i problematiken så gör man väl
mina ord till dessinformation också. För det skulle
missgynna den industri som storfinansen lagt så mycket pengar
på. Men ändå håller sågverken på
att tvingas lägga ner. Se bara i Mora, Siljanssågen
står stilla efter så många års penningflöde.
Visst delvis placerad på fel ställe. ELLER, är
det bostadsproduktionen som blev fel. Sågverket låg
ju redan där och väsnades.
2026-04-21
Jag hade tänkt hålla mig på min kant och låta
de som är eller har varit aktivast i nätverket få
hålla låda och styra verksamheten. Men när man
med lögner och förtal ger sig på min sen ca 20
år tillbaka bästa nätverkar vän. Då
kan jag inte hålla igen. H*n's tillit är 100% och ska
så förbli i det nätverk vi jobbar i. Kontakten
med företagets ledning är bara helt sagolikt. Om den
skulle förloras. Vet jag vilka som skulle vara de största
förlorarna. Men verkar inte som man förstår det.
På väg att bära sig lika illa åt som den
som startade gossip pratet. H*n har vi stängt ut från
vårt umgänge. Just för att man inte var en god
nätverkare precis som de som utestängs från "vårt"
företag.
Att man ska behöva
fjättra sina parkbänkar.
Det är bara för jävligt. Ursäkta svordommen
men den är befogad!
Ibland dyker ett minne
upp.
Blir
lätt så när man jobbar på sin
personliga sida med familj
och platser i livet.
2026-04-20
Ja, jag har inte blivit religiös på äldre dagar,
men jag har vandrat vägen och får väl tacka min
personliga "Högre makt" som sett till att jag finns
kvar i livet och får njuta av dagen.
"Aftonbön"
(Sonja Lindgren-Källström/Lars Rune Larsson) Frostviks-poeten
och skogshuldran i samarbete. Kändes som en ära att få ta sig
an den låten några år in på det nya seklet. Sonja, en i mitt tycke
underskattad sångerska med sin mörka och smått förföriska röst.
Lite enkelt framfört i hemmet med ett backtrack från TML- studion
i Östersund med Tommy Andersson steel gitarr, Erika Svedberg fiol
och min tidigare dragspelskompis Tage Palmqvist. Då Hasse
hyllar henne så kan vi njuta av lite klassiska Cafe Sundsvall
.
Gårdagskvällen präglades också av en del
musik. Råkade ramla på ett par, tre Dan Andersson
låtar fint tonsatta. Några jag inte hört tidigare.
Läsandet har jag svårt med numera. Ledsen Dan, men
finner att min ledsamhet har varit så annorlunda än
den du upplevde.
Ja,
det är bara jag men vem är jag?
Så förbaskat mycket så det blir stökigt.
Försöker reda ut livet och se framtiden. Hur tacklar
du samhället, ditt liva och framtiden. Vågar du sätta
dig ner och se på dig själv. Jag tvingades när
jag insåg att arvet
och vårdens misshandel hade gjort mig till alkoholist.
Ärlighet mot sig själv, det är nog det viktigast
vi kan skapa. Med det faller ärligheten mot andra, på
sin plats, ganska naturligt.
Jag har haft ett enormt motstånd mot AI. Mest beroende på
att jag blir påtvingad av ,
,
,
och .
Nu ser jag vad det kan göra med musiken,
Var väl på det klara med att jag kommer att jobba med
det via nätverket. Ett företag som satsar hårt
på att hjälpa kunder
och Affiliates
att lyckas med sina ambitioner, handla så billigt som möjligt
och att få bonusar på det som man marknadsför
på olika vis. I det senare måste jag lära mig
att utnyttja en gratis AI, som företaget bjuder på
och har anpassat till min (medlemmarnas) verksamhet. Att jobba
med en kontrollerad AI, kan jag se som något spännande
nytt. Kommer förmodligen att lära mig sortera det jag
ska kunna jobba med för egen del framöver. Men jag kommer
att fortsätta jobba med gamla ickeviritualla skrivningar
så länge jag kan. Att lära sig av någon
annan kostar ju idag pengar och det har jag inga.
Kontakten
med London är intressant. Att skapa arbete har alltid varit
intressant. Att få chansen att stötta någon annan,
som är självständig är väldigt spännande.
Fick mejl från
ett nytt politiskt parti. Det var riksdagslistan. Vilken jördnära
lista. En bonde, resten bokmalar, ja, ni vet akademiker.
Norman Fenton, Engelsk professor han anser att numera ligger den
största kunskap på dem som inte är akademiker.
Jag håller absolut med. Böcker ger inte känsla
som när du slår dig på tummen ell på annat
sätt. Att plugga in omskriven text skapat av trycksvärta
på ett tomt vitt papper säger ingenting om att man
kan något idag. De virituella robotarna kan ju 1000 gånger
mer.
Med
akademiska studier. Kan du din sak, men ändå har en
stark känsla för andra kunskaper och vill vara mångkunnig
med bottenkunskap. Ställ dig seriöst frågan -
till dig själv och fundera. Eller glider bara ovanpå
och rider på andra? Det som står i böcker är
som regel stulit från tidigare skrifter och omgjort i skribenten
anda och agenda. Vilket kan utelämna betydelsefulla saker.
"0 års bekantskap och samarbeten gör att man vet
vem man kan lita på. Som saker utvecklas kan man också
se vem som gör rätt saker och vågar stå
upp för de fel man gör. Medans de som förtalar
den personen, klart har visat att man lovar mer, än vad man
kan hålla, fått löfte om. Får man ett prioriterat
bud, riktat till en kategori som gör jobbet på rätt
sätt. Då får man lov att hålla sig till
det och inte lova ut vitt och brett till dem som inte är
beredda att göra jobbet. Sen är det ju så att
när det kommer fram oegentligheter mot en person som är
rena lögner. Då finns det verkligheten i att man har
sysslat med saker man inte skulle ordat om på ett event
för en annan organisation. Jag är idag väldigt
glad att jag legat lågt med många saker. Visar sig
att jag inte har någon sponsor i det företag jag tänker
jobba i när jag ser att det är lämpligt för
mig. Juridiskt är det som hänt väldigt allvarligt!
2026-04-19
Egentligen lever vi i en ganska fantastisk tid och värld,
trots att några få ställer till ett helvete för
andra människor, bara för att de suktar efter pengar
och OLJA. Jag kan sägas lever på ruinens
brant. Men fasiken så härligt jag kan skapa mitt liv.
Ta vara på det min frihet och omgivning ger. Via nätet
har jag vänner i stort sett över hela världen.
Har man eget företag, så har man inte ledigt på
söndagen. Till kontoret för att ta reda på det
man missat genom ett par dagar på lasarettet. 30 minuters
resa från huset till företaget i Londontrafik. Haft
kontakt några veckor. London är dyrt och krångligt.
Sverige är intressant för placering av en logistikfirma
med Europa som verksamhetsområde. Redan ettablerad och tydligen
med god inkomst (får väl bevisas). Kvinna ursprung
Syd Korea.
Bilder
som gör en nyfiken om det kan ge arbete i närheten.
Kanske man kan spela en roll i utvecklingen. Inga övriga
relationer. Det ordnar sig ändå. Hon är tillräckligt
ung för att få barn, Jag ska inte ha några barn.
Orken att leka med barn och tonåringar är redan nu
på avtagande. Inget som håller i 15 år. Hon
blev snabbt informerade om det. När då samtalet fortgår,
känner man att äktheten bör finnas. Men, man får
alltid vara vaken.
Blev påmind om min mamma ikväll, det var det här
med arvet och berättarglädjen.
2026-04-18
Är övertygad om att Simon Brehm, skulle åkt över
och sjungit "Onkel Charlie från Minnesota". Undrar
vad reaktionen skulle ha blivit.
Har man ställt
in översättningstext. Då får man sig en anledning
till skratt.
Jag
har setat och sammanfattat det som ger svar på det som ska
svara på länken ovan. Min
vård, just i vilket läge den befinner sig i just
nu, kommer att följa upp när förändringar
sker.
2026-04-17
Det blev ingen bild. Men han kom synlig i tallen och sjöng
en truddelutt. Taltrasten.
Att
få se möjligheterna av de som styr och ser en branch
som direktförsäljning utgör. Det är gott.
den amerikanska varianten till
har gjort sitt uttalande
vid ett möte med
din chans.
Jag lämnade ett brev
på Vårdcentralen den 7 april. Jag önskar att
jag visste vad som hände med brevet, om det blev läst
eller inte. Tydligen noteras inte inkommna brev från vårdtagar
i journalen. Det såg jag ju också när jag lämnade
brev till läkaren på medicin i Lindesberg. För
mig innebär det här att jag idag inte har någon
vård. Kan man inte eller anser sig inte ha anledning att
ringa och prata med mig, då känns det så. Vården
är till för oss, inte tvärt om. Jobbar jag som
busschaufför eller fotograf då får jag lov att
ta kontakt med dem jag ska ge service om det påkallas. Med
tanke på det jag ser håller på att hända
med mina medmänniskor som har synpunkter på det som
issköts. Så är vården illa ute. Har vi saker
idag som kan göra dem i mångt och mycket onödiga.
Jag har apparatur
som gör mer än deras jobb. Kniven, det får man
säga att det är ett verktyg som kommer att vara verksamt
även i framtiden. Men hur kan det bli med pillertrillandet?
2026-04-16
Då har 08-orna kommit!
Hur
uppfattar jag mig själv idag? Jag tycker inte om det sätt
jag uttrycker mig på, då jag själv upplever mig
som agresiv. Men när jag säger det åt min före
detta sambo, som verkligen sett mina dalar i B12. Då säger
hon att det är inte så idag. När jag sen tittar
på videos som ska vara en form av personlig maknadsföring
så ser jag många lugna, förtroendeingivande sådana.
Men vad många som visar en oro, osäkerhet genom tal,
rörelser och framtoning. Varför tar jag upp det här.
Jo,jag funderar själv på om jag kan sätta mig
och göra någon video som får människor att
känna så stort förtroende för mig så
att de vill ingå i ett team, som jag ingår i och där
jag då tar på mig en viss ledarroll. Har jag förmågan,
koppla ner oro och ambitioner så att jag ger trygghet? Fråga
till mig! Jag har några personer som jag älskar
att titta på deras berättande i videos, vad de gör
av dagen. En "älskling" har jag, man ser att den
diagnos h*n ställer på sig själv, finns där.
Men medveten om den, så kan h*n leva fullt ut och skapa
närheten till oss som tittar. Ta dig ett bad och kyl ner
dig!
Fjällkåpa på Källarbacken, Erikslund. Där
trivs den bra i sin karja växtmiljö.
Vad
är skillnaden mellan ett team och nätverk? Team kan
vara på en arbetsplats, men lika gärna en organisation,
förening eller en grupp vänner. Nätverk har oftast
en ledning i ett företag man är beroende av. Om företaget
förespråkar teamarbete och verkligen jobbar för
det då kan det bli verkligt teamwork. Men det räcker
med att en eller ett par, vill stänga andra ute av olika
anledningar. Oftast är det då avundsjuka, svartsjuka
de två farligaste sjukdomsbilderna vi kan ha. Att bilda
slutna grupper i ett nätverk leder oftast till en isolering
som tränger ut endera den man ogillar eller om nätverket
fungerar i stort.. De som vill stänga ute vissa personer.
Därför att då hittar nätverket andra som
sköter presentationer och utbildning. Kan den vara duktigare
än mig. Dum är jag väl om jag inte utnyttjar den
kunskapen när personen är villig att dela med sig. Efter
en tid kan du kanske mer än den som gav dig skjutsen. Team
det är man ofta på verkstadsgolvet, på kontoret
eller vid nybygget på landet. I verkstaden, känner
jag att man delar verktyg när det är lämpligt.
Kontoret har vi svårare att göra det. Då är
det oftare hämta kaffe, eller annat som inte direkt härör
sig til själva jobbet. Hantverkarna dom har oftast egna verktyg,
men när så beövs så delar man med sig av
dem. Det kan även vara så att det är mer än
ett företag som är på platsen. "-Hej, jag
behöver två händer som håller i det här".
Vem gör teamet, kanske inte den som står närmast.
För den var låst i sitt arbetsmoment. Men lite längre
bort ur att annat företag kliver det fram en. Alla tjänar
på att avslutet närmar sig och bonusarna betalas ut.
Hur är det med bonusarna i ett MLM-företag? Varför
finns det så många olika, jo därför att
vi jobbar så olika, men med samma mål. Hålla
en aktivitet och tillväxt. Annars blir det inte pengar och
absolut inte mer pengar.
Varför
sätter man sig på webinar för att lära sig
ny saker när man är 81 år? Ju jag är som
"kärringen" jag hade på datakurs på
90-talet. Hon var ett år äldre än jag är
nu, nja kanske inte, jag blir ju 82 i sommar. de var ju på
hösten. I allafall, hon frågade samma sak varför
tror ni? "-Jo jag är av födsel och vana född
nyfiken. Det ska jag fortsätta med så länge jag
lever. Jag har sagt till mina ungar att den dagen jag slutar vara
det. Då ska de stoppa mig i den där träfracken,
såvida jag vill eller inte." Hon gick ut som bäst
i kursen - förståss. Ja, det jaag var in på va<r
väl inget för mig. Handlade om Trading, som är
intressant, men vill ha hälsa och foto att ta upp min tid.
För tid är något man måste sätta efter.
2026-04-15
Att få lyssna till kunniga ledare, som sitter på all
makten och kan utnyttja makten och egentligen skita i teamen de
handlar med. Att se och höra hur de lyssnar till dig och
mig, förändrar attityder, lyfter saker som är viktiga
för att ett taemarbete ska fungera. Det är helt fantastiskt
och det borde få oss att aggera på ett annat sätt
som ledare. För tyvärr i Sverige idag så är
makten viktigare än att skapa teamet, från Anna på
golvet, till chefen Urban, som du idag slickar i röven. Hur
ändrar vi på det. VI KAN INTE ÄNDRA
på det. Det måste våra ledare ändra på.
Se på sig själva och funderar hur beter jag mig? Är
jag en ledare för teamet eller älskar jag den makt jag
har, när jag får vissa att lyssna på mig och
avguda mig, men flertalet vänder ryggen åt mig.
Jag är medveten om att jag inte är en ledare idag. Jag
är också medveten om att jag inte är en försäljare
och har aldrig varit. För om jag varit det så skulle
mitt fotograferande vara mitt levebröd och min lyx. Jag hade
bara behövt köpa de produkter som min kropp behöver,
jag hade inte behövt lägga ner energi på nätverkande.
Det hade varit en naturlig följd utifrån att jag hade
de gåvorna naturligt med mig. Det har jag inte idag. Det
som hindrar mig har att göra med att brister i kroppen har
styrt mig väldigt mycket. Mellan åren 1979 och 1993.
Mitt femte självmordsförsök gav mig Behepan, som
gav ett nytt liv. Jag fick B12 som lyfte min mentala styrka till
något fantastiskt. Tyvärr så fick ja lov att
uppleva det igen och lever delvis med det idag.
deras makt och vinstdrömmar har förstört vardagen
för mig. Att läkarna som ska vara till för mig,
inte ser och förstår, är tragiskt, inte bara för
mig. Jag måste stå på mina fötter, ta hand
om mig. Vet att jag inte kan aggera som en ledare för ett
team. Den rollen bör nog nätverkare runt mig ha sett
och ifrågasätter min roll. Varför är han
här han duger ju inte till något. Bygger inte något.
Jag har en förhoppning att få ekonomin så att
jag kan köpa de produkter jag behöver för att kunna
lyfta meg själv och bli den ledare jag i grund och botten
är.
Vi vänder på det hela!
Vem är du i teamet? Den tysta musen! Den som ska vara vän
med ALLA! Den som lyssnar och sorterar absolut
bort dem du finner vara avvikande mot din syn på tingen!
Jag har en tid varit tyst i mina grupper. Men tagi för mig
att uppåt säga min mening. Varit en av dem som man
lyssnat till och ändrar sin attityd mot andra culturer. Givetvis
berömmer det som man gör bra. Hur raka är vi i
valet av att påverka? Vari ligger ödmjukheten? Vad
ger dig styrka? Ärlighet! Att ha många järn i elden gör
att man ibland gör sina misstag. Satt och skickade upp uppdateringarna
till fel sida! Så här var vi kvar vid gårdagen!
Gå till Idag!
Solen sprider
sina strålar, även i dis och dimma. Det är de
små vattendropparna som ibland lyser klarast!
2026-04-14
Fick kontakt med Nyland, få se om jag kan hjälpa till
och få ordning på en illa gjord försäljning.
Av "våran" skanner. Någon annan får
väl ta det verkliga ansvaret. Den som ställt till det.
Men först se till att samtalen fungerar. Så hoppas
jag att jag får reda på hur det står till med
min lumparkompis där uppe i Nyland. Att vara leader i vad
än du än håller på med så handlar
det om att jobba för teamet, inte att mjölka ur teamet
och dess medlemmar. Vi ser alltför ofta hur företag,
föreningar och nätverk faller just av den anledningen
att ledare inte tagit hand om de som gör jobbet utan istället
pressat dem på allt, pressat dem att göra allt, även
det man inte ska göra. Ett enda syfte, ta hela kakan själv!
Träsk måste ibland rensas för att man ska ta sig
fram. Vissa hinder måste man flytta på. Men det är
inget man behöver påpeka för kleti och pleti.
Ser man förändringar som ser ut att gynna teamet. Just
take it, enjoy!
Att se att ett stort nätverksföretag verkligen tar tagi
obehagliga saker och plockar bort personer som förstör
för resten av det stora teamet. Det känns väldigt
bra. Vi får se det hända som vi i det tysta har önskat.
Vi
är en del i naturen, men vi har skapat en värld som
inte är natur egentligen. Den tar våra kroppar åt
sig dagligen. Men vi är olika känsliga för det.
Vi jordar maskiner för att skydda dem. Skulle vi göra
detsamma med våra kroppar, många börjar anse
att det är viktigt och att det får dem att må
bättre. Vilken
kroppsdel är mest styrd av elektriska impulser. Ja, hjärnan
förståss, sen är det väl hjärtat. Finns
de som säger att blodtrycket förbättrats när
man tagit klivet ut på berggrunden. Alla är vi nog
påverkade. Men vi har olika storlek på glaset. För
som allergiker brukar man säga att nu har jag varit så
mycket bland hundar, så nu har jag fyllt glaset och det
rinner över. Om det dunstar bort eller att det finns ett
genomsläppligt nät i botten på glaset. Så
kan man för en tid vara besvärsfri i sällskapet
med oroskällan.
2026-04-13
Är det jag eller världen som är galen? Finner kommunikation
bara irriterande, då det bara är "lyssna till
min pipa", talar om att jag tar bort den. "Varför
tar du bort den?" Man vill absolut inte lyssna till det jag
har att säga. Då ser jag det meningslösa i samtalen,
säger det, när det inte respekteras så står
jag på egna ben och gör mitt val. Upplyser om det.
"Jag har dödat chatten"!
Så har vi media.
Tack för att du kontaktar Sveriges Radio !
Programmet
du har lyssnat på är en produktion från Utbildningsradion.
Sveriges Radio upplåter sändningstid för Utbildningsradion,
men vi är inte ansvariga för programproduktionen och
vi kan inte svara på frågor som rör programmen.
Om du vill
ha kontakt med Utbildningsradion når du dem via mejl kontakt@ur.se.
Du hittar Utbildningsradions program på https://urplay.se.
Med
vänlig hälsning
LYSSNARSERVICE
Svarar:
Då bör man ju se till att det i programtablå
och liknande finns uppgifter på vart man skickar sina frågor
och synpunkter. Men det är väldigt lite som fungerar
inom radio och Tv idag!
Hälsningar Leif
Varför är det två program som retar mig med en
osaklig akademisk attity utforming, där jag saknar människon
som står på jorden och inte har förläst
sig i andras skrivningar. När jag lyssnar på Hjärta
och Hjärna som tar upp svettning. Då finner jag att
man hittat en ärlig forskare han säger vid ett tillfälle,
det är rena spekulationerna. Det som många forskare
idag för fram som sanning. Studio 65 inledningen, att göra
sig lustig, visar bilder och påstår en sak (måste
vara arrangerat att hon ska ställa frågan "är
det sant"). Nej jag skämtar. Ändå egentligen
inte ett skämt då det ligger en del fakta i det. Grupp
chattrande har totalt spårat ur därför att man
ska vara så komiska. Snacket och roandet är för
gruppen inbördes och flertalet av oss lyssnare upplever det
som blaj. Gör att jag inte lyssnar på program när
jag hör att en viss person ska delta.
Dagens forskning är många gånger att sovra sina
tankar i det som andra redan har skrivit. Jag ser det inte som
forskning. Eller att det har relevanta betydelser. Blodfett
Har man en tanke, hörd av andra som läkare i vården.
Då kan det bli helt fel fakta man sorterar ut. Jag tar gärna
emot argument som bevisar att jag har fel i mitt antagande att
det här knappast ger en säkerställd sammanfattning.
Jag har ju sett att blodfettet inte gjort mig någon skada.
Ingen som helst åderförkalkning, hjärtläkarna
ansåg att jag måste ha, men inte jag och jag vann
hälsa av det.
Det här
är mitt tak, så ge er iväg!
Här är jag herre, så det så!
Precis
som min kropp sitter ihop och organen jobbar tillsamman så
er det samma sak med mina tankar och känslor. Att skilja
ut en business och göra allt i mina uttalanden och verksamheter
positiva. Det är inte något som fungerar för mig.
Att ha ett par sidor som ger de fantasiska i möjligheter,
om man är beredd att göra jobbet, det är en sak.
Men att jag skulle ge en positiv bild av livet i övrigt på
mina andra sider. Det stämmer inte med min verkligehet. Jag
måste vara ärligheten här om jag ska kunna stå
för något i min business. Är jag trovärdig?
Hur tror du att jag hanterar naturen utifrån mina bilder.
Vad ger mitt förtroende, att det är bilder tagna av
mig för stunden. Att jag inte manipulerar mina bilder! Jag
har efter operationen 1974 fått massor av kunskap och erfarenheter
som läkarna idag inte vill lyssna till. Kan jag då
vara positiv och utelämna den kunskapen i det jag håller
på med? Om jag skannar mig själv och ser att resultatet
säger det jag har en kroppslig erfarenthet av. Då bör
jag väl uttrycka den och hoppas att någon läkare
lär sig något av det. Att man påminns att organen
samarbetar och inte är uppdelade i fack. Sineva
Ribeiro var gäst i P4
Extra med Svjetlana Pastuhovic i
söndags. Att vara ordförande i Sjukvårdsförbundet
och ge sin innersta syn på hur vården är satt
att fungera utifrån politiker och tjänstemäns
styrning, vilket hon anser är fel, det är starkt.
Hjärtat ska inte byråkratiskt skiljas från övriga
organ lkroppen. Där borde ju verkligen läkarna protestera!
Vård fungerar inte, det tillstår den sköterska
som ringer upp mig utifrån att jag har anmält mig som
forskningsobjekt som KOL symptom patient. Mina skanner resultat
chockade ju mig totalt. Men nu var det så att jag fanns
inte anmäld i liggarna så jag kunde inte bli aktuell
och jag inhalerade inte. Anser att jag är mer angelägen
att komma med än de som redan har diagnostiken. Hur många
har just låg lungkapacitet utan att kunna se det. Vad skapar
det för problem. Syretillsättningen i blodet är
ju väldigt viktigt. Så har du hjärtsvikt kan lungerna
vara en del i din diagnos.
Hade en förhoppning att få brev, sms eller telefonsamtal
från vårdcentralen. Men det kanske är så
att när jag nu ställt mig tillsvidare på sidan
av Medicin mottagningen och den oförskämda läkare
som tycker att jag bara ska lägga mig på britsen för
undersökning. Men de får nog tala om för mig vilka
avsikter och tankar de har att ge mig för form av vård.
Om det kommer att handla om alla organ som styr, ger hjärtat
och hjärtmuskeln tillbaka till bästa funktion.
Är du en ledare i ditt team? Om, hur beter du dig, när
det kommer en person som har resurser för ditt team. Som
kan lära teamet och dig en massa saker som är bra för
teamet. reser du dig och går om h*n säger fel saker
när han ska vara rolig. Eller säger att man håller
på ett lag du inte gillar i fotboll. Om den personen hade
mycket bra att lära ut. Berättar du det för de
som var ute på fältet och jobbade. Babblar du om hur
han gjort bort sig för dig? Är du den ledare du borde
vara i så fall. Tänk på vad du utstrålar
som ledare om du fastnar i dumma saker.
2026-04-12
"söndagsfrukost"
Vilken lyssnarskara vänder man sig till? Igår, "Ring
så spelar vi" den breda massan oavsett ålder,
oavsett socialgrupp. Men "Söndagsfrukost med Blixt",
nog är väl lyssnarskalan ganska snäv? Akademiska
gruppen, socialgrupp 1, så som jag kan se det. Jag hör
ju inte hemma där, men utvecklat ett socialt intresse även
utan det att jag har papper på det. Har
man fastnat i att fota det här vid stugknuten så ...
Hon sitter
i rullstol och orsaken anses vara brist på B12. Du kan läsa
vidare i gruppen
B12 Sverige/ brist, orsaker, symtom Har du anledning få
kunskap sök medlemskap.
Om du kan Nederländska (kanske kan du få översättning
till Engelska) läs i
Barnprogram
:
Ska barn i 9 till 13 årsålder dras med i ett drama
om att bli jagade av odjur? Det finns inga odjur. I min ungdom
kritiserades Enid Blytons böcker för att de var otäcka.
Men det finns en verklighet i dem.
Varför skäck som det inte finns någon verklighet
i. Bara att skapa trauma som är helt onödigt! Sineva
Ribeiro var gäst i P4
Extra med Svjetlana Pastuhovic. Sineva tog upp det jag för
fram gång på gång. Hon har en vuxen dotter som
har ett medfött hjärtfel. Av den anledningen behöver
hon möta vården. Sineva säger att hon måste
vara med av den enkla anledningen av att man i vården idag
inte ser på mer än en del i taget, när en person
är multisjuk. Detsamma som jag har fört fram på
på min sida om Kampen.
Ofta och i den situation man befinner sig är det svårt
att prata om annat än det man känner av mest i kroppen
eller som man inser är orsaken till måendet. Men är
man på en hjärtavdelning har det inte möjlighet
att behandla de problem som magen uttrycker och som är orsaken
till en del av hjärtats symptom, som hjärtsvikt. Att
vara mamma i den rollen då kan man se till att få
ut det bästa genom att vara den som ser de olika symptomen
som finns för personen det gäller.
2026-04-11
Ett
spel bakom kulisserna är väldigt vanligt idag, vi ser
det dagligen i det politiska. Men det gäller även andra
organisationer där det absolut inte borde finnas. Det spelet
kör man även mot dem som man sägar är ens
vänner. För mig är ärlighet och att vara rak
fram det enda som gäller. Som jag lever och bor nu har jag
möjligheten att trots en urusel ekonomi leva MITT liv. Ingen
ska kunna ta av mig den känslan och styrkan, jag har förmågan
att se igenom. Då gör jag mitt val. Väljer att
leva mitt liv.
Det börjar bli trångt på en hårdisk, där
jag har alla hemsidor och bilder tagna sista fem åren. Skrämde
livet ur mig denna morgon. Systemet hade tappat bort den. Sen
startar Adobe Acrobat reader, fast det inte skulle. Jag använder
inte den längre. Är inte slav under de stora drakarna
om jag kan. Ja, det gick att ta upp kontakten. Som
sagt var, jag har viktigare saker än nätverk att jobba
med. Nämligen MITT LIV. Ja, jag är min egen, eller är
jag egen. Som vänsterhänt är jag ju bara en av
tio.
druknar som vanligt i studerande experter, de verkliga experterna
lämnar man utanför helt och hållet. Jag reagerar
ju på en gång över hur mycket som blir att sakna
i min verklighet. Hade turen att vara den första som fick
skriva med vänster hand i skolan. Så ställde man
frågan om vi behövde ha en speciell penna. Jag var
den första som kunde använda kulspetspenna. För
man insåg att vi ju drog handen över det vi skrivit
och att det inte var lika illa med kulspets. Det så mycket
som gör att man funderar vad som styr vad. Som att hur kommer
det sig att jag redan i skolan använde höger hand till
olika bollkastningar. Kan inte kasta liten boll med vänster,
kast med slungboll var jag skolmästare i med höger hand.
1951 var jag en av de allra första som fick skriva med vänster
hand. Två år senare fick jag revolutionera skrivandet
med att använda kulspetspenna. Har försökt revolutionera
stenografiskrivandet för oss vänsterhänta. Att
skriva nerifrån och upp, starta nertill till höger
på pappret. Då får man dra i rätt riktning,
inte föra den framför sig. Läsbart för kunniga.
Men numera är det ju ingen stenografi. Jag vet att jag skulle
gjort ett bra jobb som bilplåtslagare. Kan nämligen
skifta hand för hammaren, så inga problem vänster-
eller höger-skadad skärm. Vad gav akademikern mig? Absolut
ingenting, mycket av svaren på frågorna var just akademiska,
bara antaganden uti från sitt eget huvud och andra tomma
huvuden utan praktisk erfarenhet.
Det
mest märkliga är att jag under många år
undervisat. Funderar om följande skedde redan i Folkskolan.
Nämligen att när jag skrivar på svarta tavlan,
så använder jag höger hand. Datormusen har jag
svårt att hantera i höger hand, jag kan känna
att det är märkligt. Genetiskt eller inte. Det här
borde man som forskare kunna få ut mycket mer av, om det
nu har någon betydelse. I mitt fall är jag övertygad
om genetiken.
Pennan
och penseln förs i vänster hand. Mer tecknade bilder.
Här inne är det en enorm verksamhet.
2026-04-10
När man nu sitter och jobbar med hemsidorna som jag gör.
Då vill man ju ha ordning på tankar och en enkel bild
av hur livet och hälsan fungerar. Speciellt med syfte på
att påvisa hur koncentration, hur man kan sortera fakta
och koppla det till de händelser och känslor man får.
Jag är ju medveten om vad jag kan i mina bästa stunder,
vad är det som gör att jag inte kan i andra stunder.
Hur kommer det sig att jag som ska ha hjärtsvikt, efter några
dagars inneffektivitet, kan dra iväg och gå 5-6 Km
i besvärande plan terräng, utan att ha några som
helst problem annat än att jag känner att jag har inte
muskler som en vältränad person, att balansen stundtals
faller ur en aning. Men skanningen säger att jag inte kan
ta upp näring till den de utsträckning jag borde. Det
säger ju att det är normalt för mig just nu. Jag
behöver först och främst näringen in i kroppen.
Magen måste kunna ta upp den. Det här är det ingen
läkare som har några funderingar över. Hur kommer
det sig? Tjocktarmen,
tarmsystemet,
lungor
det är de organ som ska tillföra det som ger hjärtat
resurserna näringen, vitaminer, mineraler och andra ämnen
som vi behöver. Man kan se hela systemet, med organen specifierade
hur
de fungerar.
Jag fick vid galloperationen näringsdryck! Vilken typ av
Soya är det som ger många magproblem?
Min frukost är viktig! På många äldreboende
är det här ett vanligt tillskott. Kan vårdtagarna
alla gånger få ge uttryck för sitt verkliga mående.
Är de som jobbar inom verksamheterna medvetna om vad en produkt
kan skapa i olika kroppar? Många klarar av Soja, då
är det bra för dem, inte för mig.
2026-04-09
Klarblå himmel, vad mer kan man önska sig? 9°
C och fåglarna börjar lite smått kvittra.
Värmen
har svårt för att tränga sig på 10°C,
när vi närmar oss solen i syd, verklig klockan 12-tid.
Försöka att dra nytta av vårsolen kanske. Blev
en skaplig promenad. Inte 10.000 steg men
2026-04-08
Har inte varit någon Migrän på ett par veckor.
Det enda som skiljer sig i matvanor är färdigkryddad
kyckling, givetvis hotkryddad chili. Tydligen äkta, kanske
färsk chili, vad jag kan se. Det som jag kan ha ragerat på
är den röda Paprikan.
Märkligt
att det här har blivit en del i livet idag. Har inte varit
medveten om det tidigare, inte känt av röd paprika i
den delen tidigare. Att magen i vissa fall protesterat och speciellt
mot grön paprika. Har jag varit medveten om.
På
pratar man om problemen med övervikt. Om man operera sig
för övervikt som typ Bypas. Så säger man
att problemet efter operationer är att man lätt börjar
använda alkohol och andra drogprodukter. Man säger i
samma andetag att man kan få brister på Järn
och B12. Så man stöttar upp med tabletter för
oralt intag. Troligt är att man via operationen tagit bort
eller förminskat förmågan att ta upp detta på
ett naturligt sätt. Det man skapar med en operation, om man
inte kan få upp rätta värden på blod och
vitaminer, det är ett fallande psyke. Redan före har
vårdtagaren haft känningar av deprissioner utifrån
sina sociala problem. Nu ska man ta bort dem men lägger på
en fysisk funktion som vården inte vill ha ögonen öppna
för. Kroppens brister på det som ska hålla kroppen
i balans. Jag har ju upplevt det sen 1979. Varit medveten om det
även när Behepan fungerade fullt ut åt mig. När
Behepan inte längre går att få så har ju
problemet påtagligt förändrat mitt liv. Jag är
tillbaka i problemen som fanns efter operation utan B12, stundtals.
Jag måste psykiskt och fysiskt jobba med det negativa som
brister i kroppen Eftersom mitt arv hade triggat mig och gjort
mig beroende så hade ju mitt beteende påverkats. Jag
hade stora anledningar att förändra just detta. Ett
arbete som jag än idag måste jobba med. Blir inte lätt
när den psykiska stabiliteten inte finns där som man
vant sig vid.
Grönska
smyger fram, knoppen på Björken påverkar somliga
psyken. Jag känner av hur klorofyllen fyller luften.
2026-04-07 I dag blev det brev
till läkaren med ansvaret på Freya Vårdcentral
i Frövi. Hoppas hon förstår att läsa med
fattning och att hon har tid att få in en bild av mina behov
och kunskaper. Hon visade ett intresse. Vet hennes roll och hon
får inte känna det som att jag klagar. För bättre
mottagande kunde jag som ny inte fått av personal på
en vårdcentral. Att den läkare som skulle ta hand om
mig inte fungerade. Det hade mycket med vad jag kan se, när
jag sett honom, att göra med personkemi och hans ambitioner.
Hoppas jag kommer ihåg att be sköterskerna som hanterar
hemskick av trosskydd, talar om att det kostar 450 Kr att få
dem hem till bostaden. Antar att det inte gör det om man
hämtar ut på VC.
Dagens sammanfattande skanner rapport,
före frukost, brukar inte visa eller prata om den till andra
än de som dagligen pratar med mig och som frågar -"vad
har du ätiti"? Enklast är ju en bild då!
Än
är det inte riktigt slut på Påsken i kylen, jo
det blev nu.
Att få en bild av det här med blodtryck det är
inte lätt. Hur många upplever att just den mentala
biten spelar in så mycket. Jag kan klart se det. Ska bli
intressant att se hur värdena skiftar efter injektionen idag.
Både blodtryck och via skannern. Men den senare tror jag
förändras lite. Jag måste in med mat, kryddor
och produkter som förändrar balansen i kroppen. Frågan
är hur jag ska få ordning på tarm-magsystemet.
Inte medicin i alla fall. Att använda mediciner vid vissa
sjukdommar är ju självklart ett måste, liksom
kniven. Men att döda en cancercell betyder inte att man läker
kroppen. Långt, långt tidigare skulle balansen upprättats
om den kroppen kunnat klara av det. Det finns alltid anledning
se till individ vad som gäller.
Två tuggor av mackan och magen reagerar med hickimpulser
och sammandragningar. Dessutom manar ändtarmen mig att gå
på toaletten. Men det blir bara gaser efter hårt tryckande,
med ett sjujävla liv som följd.
171/91/77
direkt efter kraftig uppstötning som bränner upp alla
slemhinnor i mun, svalg och gom-näsa.
Ska
det mullra åska i magen 90% av vaken tid? Många dagar
sista året har det varit så för mig. Men långt
tidigare i perioder. Tagit upp det med läkare men inga undersökningar.
Har även saker med muskulaturen i äntarmen jag försökt
påpeka, men ingen reaktion. Doktor Lars Boman (nu bortgången
forskare vid Umeå Universitet) nämner det som en del
man ska uppmärksamma vid tanke på Skellefteåsjuka.
Jag är övertygad om lite annat och att Hemorrojd operationer
(3 st - två för mycket) och B12 bidragit.
Varför
ska ekonomin sätta stopp för att få hem produkterna
som kan påverka min kropps balans. Finns det hopp att rätta
till 47 års (kan om det är så som Sally
Pacholok beskriver, komma med arvet)
problem.
Hur är det med momsen på matvarorna? Hur var det med
prishöjningar av varor. Fick lite funderingar över det
som skulle hända, momssänkningen och order att inte
höja priserna!
mina inköp Kvitto
med kommentar!
Dagens
sammanfattande skanner rapport,
efter B12 injektion
2026-04-06
Blodtrycksmätaren spelar mig ett spratt idag. Vaknar och
innan jag går upp och pissar (är ofta riktigt nödig
i det ögonblicket). Tar jag blodtrycket. Men idag får
jag en chock 180/100/74, mäter tre gånger och liknande
värden. På toa och tillbaka för mätning,
samma tokiga värde. Kroppen känns helt okej. Så
jag tar tag i frukost och dagen. Funderar lite hur blåsten
påverkar blodtryck, vet att det omnämts, men måste
se vad
säger.
Här
är hur stormar och väder påverkar blodtrycket:
• Blodkärlen dras samman: Vid kallt och stormigt
väder dras blodkärlen samman när kroppen
försöker behålla värmen, vilket kan
leda till ett högre blodtryck.
• Stigande blodtryck: Plötsliga väderomslag
eller kallt väder kan orsaka en tillfällig höjning
av blodtrycket.
• Särskilt känsliga grupper: Personer
med redan högt blodtryck bör vara extra uppmärksamma
under kraftiga väderomslag, då vintern och
kyla kan göra högt blodtryck svårare att
behandla.
Nu
visar mätaren inte längre de höga värdena
som var röda. Verkar som den funnit att något var
galet. Hur är det med de här värdena egentligen.
Tittar jag på nätet så är 150/80 naturligt
för en 70-åring och jag är 81.
06 april 09:24
Isolerat systoliskt
tryck hypertoni 145/8655
Jag
ifrågasätter mätarens inställning. systoliskt
är inte högt, däremot kan jag tänka mig att
diastoliska är.
Mild hypertoni:
Mild hypertoni:
140 - 159/90 - 99
mmHg
Måttlig
hyperton: 160 - 179/100
- 109 mmHg
Kraftig
hypertoni: < 180/<
110 mmHg
Får
man ifrågasätta läkarvetenskapen, teknikerna på
Omron, Läkemdelindustrins krav för att få ökad
vinst?
Jag tror att det är sunt att vi börjar göra det.
Frågan är hur vi ska få läkarna att stå
upp för det som gjorde att de tog valet att bli läkare
och skull ge sina vårdtagare ett bättre liv. Valet
att hjälpa mänskligheten. Min
rapport!
Uppväxt
och uveckling leder ju ofta till ett val i tonåren, valet
att välja Yrke.
Vad ger mest intryck idag? Småbruket,
DX-ing och sänderplockade radioapparater, tekniken tvingades
jag välja. Bilden
blev påträngande.
2026-04-05
Om du frågar dig varför jag sitter och gör hemsidor
om B12, magproblem och den historia jag har haft genom vården,
så har det att göra med att jag vill att du ska veta
vad som kan vara orsak till vissa problem som du har med kroppen.
Magen som ständigt molar av viss värk, att din balans
inte är riktigt vad du önskar. Jag börjar dagen
med att träna den. När jag sätter på mig
stumporna ser jag till att stå på ett ben minst en
minut på vardera. Att ta mig upp från stolen jag sitter
på utan att ta hjälp av händerna. Så lägga
mig på golvet. Jag lever ensam, så jag måste
ta mig upp för egen maskin hahaha
.
Dessa tre dagliga rutiner plus promenader. Ibland är jag
väldigt dålig på det. Idag regnar och är
snöblandet. Finns det alltid en ursäkt hahaha .
Den påtagliga ursäkten idag det blev att det åskar.
Verkar komma mer.
Vilken
betydelse har skanner fått när det gäller min
övertygelse om att det behöver bli en ändring på
synen i vården. Hjärtat är inte en klump av muskler
som ska behandlas bara utifrån den. Den får information
från andra delare av kroppen. Har vården kopplat bort
idag, till stor del. Man har hittat små fack att ge sig
på. Som kanske inte ens är rätt för en del
av oss som person och individ. Två kranskärlsröntgen
har visat att det inte skett någon förkalkning. Blodfettet
var för läkarna något som absolut var farligt
för mig. Jag tog inga statiner som Atorvastatin eller Simvastatin.
Coronarangiografi 17 december 2019 visar
att jag gör rätt! Vid senaste ultraljudsundersökningen
lämnade jag några skannings rapporter från min
VitalHealth skannade kropp. Vitaminer B, lungkapasiteten, hjärtfunktionen,
prostata, blodfett och magtarmfunktionen. Överläkaren
hade tittat på dem. Han visste inte vilken typ av provtagning
som hade tagits. Kunde han ju inte. Dessutom har han ingen som
helst kännedom om vem jag är. Vad reagerade han på.
Det som går att medicinera - blodfettet.
2026-04-04
Andra funderar över det jag anser är självklart. Vi ska inte betala
via skattsedeln en media som inte ställer upp för oss
medborgare! Är opartiska, granskare av samhället vi
lever i.
Absolut inte bara jag som upplever. Sitter man inte på lina
utan får signalerna via luften då är det nog
så.
Appropå Tv, kommer åt tablån. Inte ett skit
att titta på, det är bara skit som inte ens är
värt att öppna!
Ja, det blir till att ta ett steg tillbaka i tid. Men lite Aprilväder
brukar det ju vara. Heja Degerfors IF, snö på Stora
Valla. Såg en Påskkärring strosa förbi.
Men hon är för blyg för att göra ett besök
här. Jag tränger mig inte på. Jag har frihet,
inga förpliktelser. Inget annat än mitt att ta ansvar
för. Det går det lite si och så med.
Att kämpa med ekonomin, det säger alla att de gör.
Hur man klarar av det med lägre pension än mig förstår
jag inte. Bilen har jag inte råd att ha verkar det som.
Jag är ingen försäljare. Bilder och hälsa
skulle jag kunnat prångla ut om jag hade varit det. Men,
märkligt hur vi skiljer oss åt. Jag siktar inte efter
några större pengar har aldrig gjort. Ser andra som
gör det och deras argument får mig att tappa siktet
på mitt mål. Jag tappar lusten totalt. Tror många
med min möjlighet känner likadant. Utifrån hälsa!
Vad är viktigast för mig tror du? Att andra kan ta del
och lära sig av mina erfarenheter och utvecklar dem för
sitt eget bästa. Punkt slut!
Kampen
fortsätter! Ingen medicin för Hjärtsvikt, så
länge man inte sett orsaken!
Jag kan med skanningen se vad det är som egentligen är
orska, förutom, den period då B12 var på teststadie
och inte blev injicerat tillräckligt ofta. Nekade Stetiner
2010, resultatet överraskade läkaren som gjorde kranskärlsröntgen
2019! Kopia på den som gjordes 2012. Kommentar på
sidan om Hjärtsvikt.
2026-04-03
En dag då tarmsystemet inte vill fungera. Tanken på
att åka in till Akuten finns. Men chansen att de kan klura
ut vad det är och hur det ska behandlas, det vet man är
en gåta. Lika mycket för dem som det är för
mig. Tror jag vet mer, men den linjen kommer man inte att gå
på. Uppstötningar med vansinnigt stark syra. Större
delen av tiden reflexer i ändtarmen och en molande värk
i tarmen på höger sida. Skulle ju kunna vara gallan
som knölar.
2026-04-02
Så fick jag anledning sätta fingret på B12 igen.
Nätverkare är intressanta att prata med. Har ofta mycket
att berätta om. Att man har så mycket gemensamt är
ju ganska fascinerande. Gemensamma färden från 1998,
fast på olika håll och olika linjer, gemensamma bekanta.
Men nu fördes vi samman. Att få ta del av personens
liv och leverne kan skrämma en för hur det ser ut för
andra också. Det man själv har upplevt i sin roll i
samhället. Att man i Göteborg missar att tillföra
B12 till en vårdtagare där stora delar av magen opererats
bort. Det är bara så skrämmande. Trots allt så
finns ju kunskap. Men den når inte fram till vården
av människan som har direkta behov av kunskapen. Bara det
att man får tanken att mäta
rätt sak för att förstå att en person
har ett jobbigt
psyke. Att vården inte är medvetna om det här
än idag. Mellan 1979 och 1993 var jag inne för psykbehandlingen.
Som så enkelt gick att förändra med B12. Att jag
sen tappade tryggheten då Behepan försvann och alternativen
inte gynnar mig till 100%. Där har jag inget stöd av
vården ny på orten och ingen kontakt med en lokal
läkare. Den som skulle ta hand om mig hade inte tid och lust
att träffa mig så ingen vet vem jag är på
vårdcentralen utom de skötersker som gett injektioner
var tredje vecka.
Så blev jag påmind om tidigare nätverkande och
så dök Slagrutan upp i samma ögonblick. Får
nog funderar på att bli medlem i
Svenska Slagruteförbundet då man upplevt
lite av det, nu ska det skapas ekonomi först.
2026-04-01
April, april, jag blir lurad dit dom vill! Livsmedel och mediciner,
teknik och sociala medier!
Vad
är viktigast för att din kropp ska må bra? Givetvis
att den har rätt mängd av det som styr och skapar försvar
och balans på näring i din kropp. Att det hamnar rätt
och i rätt mängd. Det här sysslar absolut inte
vården med. Visar din kropp att något är fel.
Så blir du lurad. För då sätter man in en
medicin som döljer problemet.
**Denna
är magiskt god och komplett **
Detta är shaken din kropp har väntat på
?? Inte bara protein. En TOTAL daglig näring i en skopa
**
** 20 g rent, växtbaserat protein (ärtor, ris,
hampa och pumpafrön) **
** 50 MILJARDER CFU probiotika för att stödja
tarmhälsa och ämnesomsättning *
** Adaptogener och medicinska svampar för stabil energi
och balans *
** Superfrukter, grönsaker, enzymer, omega och essentiella
mikronäringsämnen
** Stödjer energi, matsmältning, hormoner och
immunitet ****
Detta är vad som händer när en proteinshake
och en superfoodblandning kombineras och faktiskt smakar
fantastiskt **
En skopa. En shake. Enkelt, närande och så lätt
att älska **
Tips: lägg till en LatteKafe så smakar det ännu
godare, eller någon av våra andra kaffesorter
****
Dessa kosttillskott är utformade för att stödja
en hälsosam livsstil. De är inte avsedda att diagnostisera,
behandla, bota eller förebygga någon sjukdom.
Är
du nyfiken på vad produkterna jag marknadför gör
i kroppen och vad de är för innehåll i varje produkt.
Riktade till olika behov!
Att
handla är ett val som kan göras på mer än
ett sätt. Bli enbart kund. bli kund med månadsrabatter.
Just nu kan du bli medlem i företaget och få tillgång
till en hemsida du disponerar i ett år och för att
handla och eventuellt marknadsföra produkterna och ta del
av en förtjänst. Till den 3/4 kostar det $2.22 ca 20
Kr, kostar annars ca 300 Kr, tar man tillbaka på ett par
köp.. Ta kontakt med mig så ordnar vi det. Känner
du att du skulle vilja göra en skanning, för att se
hur din kropp mår. Kontakta mig så ordnar vi det.
Jag bor ju på Erikslund
i Frövi ring 070-3546115
och vi bestämmer möte.
Vad är
det? Vad är målet! Hälsosamt eller klimatdravel!
Det du inte
behöver, det är processad mat som många omvårdnadsenheter
har fallit för. Konsistensanpassad
mat – Konsistensguiden, hur tolkar vi den och hur lagas de
olika konsistenserna
Fördjupning: Mat och religion, vegetarisk mat, diabetes, fettreducerad
kost, proteinreducerad kost, dialyskost, födoämnesöverkänslighet. Jag
läser Fett reducerad kost, Proteinreducerande kost
För oss över 65 år?
En sida med
mina teckningar från ett fiske.
Olycka,
problem med bilen och har
bilförsäkring
Ger
dig som -kund
en
hänvisning att ringa rätt telefonnummer!
Kolla
eller ring direkt 077-1655655
så blir det inte så här
Assistentkåren
kommer och det kostar dig pengar! Det ska vara Viking
Assistans!
Bosta
din kropp mot
TUNGMETALLER & GIFT
Sally
Pacholok
en sjuksköterska i USA, insåg att B12-vitaminet
har stor betydelse i människors hälsa.
Liksom mina tankar och kunskap ifrågasätts
om B12:s påverkan på min hälsa, så
ifrågasattes också
hon.
Men till slut fick hon viss bekräftelse på
att hon hade rätt.
Långt
ner på sidan finns en film som visar på
att insättning av B12 räddar liv på
hjärtpatienter! Eller här länk
till nyhetssidan TMJ4 (ha tålamod med reklamen
innan filmen!, sätt på ljudet, när nyhetsprogrammet
startar)
B12-vitamin
så enkelt och så låg kostnad för att få
många äldre att må bättre och bli aktivare!
(Video som visade hur amerikansk sjukvård hade sett hur B12 räddar
hjärtsjuka!
Hade stoppats!!! Jag anar korrupt handlande!)
Få läkare som är medvetna om det och man har stirrat
sig blind på normer som inte stämmer i Nederländerna
och USA.