Jag har skannat mig! Varför vill inte magen fungera?
Du kan se min hälsa!
För min läkning!
Här kan du få läkarvård (Mexico)


Billy Opel, Grodan som blev en Prins!




Tankar 1 november

Sist 2026

Samhällstjänst

December 2025 dagliga utfall

Dagliga händelser och tankar 2026
Jan Febr Mars April Maj Juni
Juli Augusti September Oktober Nov Dec

Intresse för business?


FöretagstelefoniMobilt Bredband


Kan någon se mig för den jag är? Det här är min sång!
Kom ihåg att våga leva i kontrasterna!


Våren är här
Konst&bild

Livet

Min Vård Idag


Idag  — Min vård Jag Jag 70-talet
2026-05-01 Ja, nu är det ny månad. Då blir det att angöra Maj
2026-04-30
Jaha, sista april. Jag hinner inte med. De viktiga sakerna jag skapar håller inte. Men jag får mer och mer kunskap om min egen kropp. Saker som varje läkare borde inse vikten av att titta på och förändra för sina vårdtagare.


Dagens värde i magen är lika illa som de var 21 mars, om ändå rena stoppljuset.
Just nu är det tredje dagen Detox. Börjar kännas, lugn start, så besöken ska kunna gå smidigt.
Vad gör jag för att se det här tror du? VitalHealth.






 

Våren, idag ska den sjungas in! Eldarna flamma! Känner mig inbjuden.

Att möta det engagemang som jag finner i den här bygdegården det går nästan inte att beskriva. Måtte det komma med några yngre som kan föra det här vidare. Tänk på vilken glädje det är att samla människor på det här "enkla" sättet.








2026-04-29
Jag kan idag känna att det blev injektion igår. Den mentala biten, men idag är det även energin. Det tror jag har att göra med de VitalHealth preparat att göra, som jag tagit en tid. Ska bli en test idag, som jag återkommer med.



läser jag om kvinnors undran om hormoner, sin mentala känsla och hur man behandlar det. Det naturliga i kroppen. Ska vi vara naturliga eller ta mediciner? Kvinnor undrar, med rätt. I mitt nätverk pratar man mycket om att hjälpa kvinnor att må bra och kunna leva fullt ut. Vi får inte det vi behöver i vår mat! Punkt slut! Vad gör vi. Ser efter hur kroppen balancerar och hittar de ämnen som enklast styr upp en balans.
Med anledning av gårdagen om elektrisitet, har inte uppfattat detta helvete. Luften fylls av partiklar som drar in över Lindesberg. Jag sereller hör inga protester. För sent, tycker jag inte, det finns bättre alternativ som jag beskrev. Varken vindkraft med omsorg om barn och lungsjukdommar. Eller solceller på jordbruksmark.


Rotorbladen minskar i vikt, vart tar partiklarna vägen?

För min skull har det väl ingen betydelse egentligen. Är man snart 82 år. Visserligen om jag får det kroppen behöver kan det bli 20 år till. Min moster 104, mamma 98, resten av syskonen över 90. Födda och uppvuxna hos en fattig bysmed. Bara mamma som inte växte upp där, modern gick bort när hon var 1 ½ år, hamnade i rikemans gården Byn i byn. Men blev förälskad i en dräng. Lite vanvördigt för fosterhemmet. Ändå kan(?) jag ha ärvt Anemi av henne. Jag är bekymrad, kommer jag att få ett svar, kommer det här att drabba mig. Skulle vilja byta till Methylcobalamin redan nu. Men ingen vill prata med mig om det.


Möte i tystnad!


2026-04-28
Så hoppet att det mentala kommer att gå lite av sig själv några dagar. Efter injektionen trots allt en viss lättnad. Men inte som det blev med Behepan! Ibland undrar man om det finns en strategi dåligt mående och en minskning av mänskligheten. Tyvärr är det ju en attityd och känning många människor går in i idag. Jag vill inte tro. Men åren 2015 och 2019 talar för den planeringen, om man ser till B12 och Covid-vaccinet. Varför lägger
ner ett läkande Behepan och skapar något som förstör livet för många. Vad kan vi ställa för krav. Det är trots allt våra skattepengar de lever på, vad gäller Sverige. Varför sover politiker och vården?
Gjort en skanning idag också.
Hjärtats analys Svenska. Blir att fortsätta så ett tag. Göra lite sammanställningar och analyser..

Vårbruket gör att även hjortarna får lite skit i lungorna. Ja, inte så farligt.
Så var picket i röven avklarat. Styngen tagna från ögonbrynet. På folket på golvet kan vi lita. Jobbet och tiden de håller. Kommer väl inga direkta akutfall i lilla Frövi. Så nära och blir detväl direkt deras akuter. Skulle ha satt mig och skrivit till Överläkaren Medicin Gett honom möjligheten se de skannerresultat jag får. En helhetssyn han inte kan skapa sig i sin roll.
Jordbruket är ju inne i en jäktig tid. Ibland ser man saker som visar på galenskaper men som ger energi. Man börjarr vakna upp att vi behöver ha ett jordbruk som ger oss en självförsörjning. Då ska vi utnyttja bra jordbruksmark till det som ger den möjligheten. Det finns miltals av kraftledningsgator som behöver öppna ytor där parkerna väl får plats och en bra funktion.




Även på en liten kraftledning finns mark att ta vara på. Men på de stora med årlig avverkning, som naturigt hålls tillbaka av solcellsmodulerna. Dags att ta en fundera herra i kraftbolagen. Blir det vesäntligt billigare ämn Vindkraften? Klart är att det blir mycket bättre för miljön. Inga partiklar i luften, Döra fåglar tror jag knappast heller. Men är i stort sett TYST.

2026-04-27
Oj. Ingen reaktion när jag försökte ringa Freya Vårdcentral Frövi. Det blev signal först 8:30. Är systemet fortfarande inne på vintertid? Skulle bli uppringd efter 12, ja det är ju inget brådskande. Bara att ta ur de två stygn jag fick i onsdags.

Ja då är det okej att ta ur stygnen vid injektionsmötet i morgon. Rött appropå det rött kött!

Blev lite rött kött tillvarataget. En älg hade blivit påkörd och avlidit. Men att sätta viltolycka framför söket då blev det lite fel. En olycka från 7 oktober 2008 blev nyheten. Fredrik fick tillrättalägga mig när jag tänkte tala om att det var en älg och inte Råddjur. Så då fick vi en trevlig pratstund.
Markägaren försökte ta rätt på det som gick.

Enligt uppgifter så klarade sig föraren, bara plåtskador. Intrycket, hur djuret såg ut var det nog illa. Plåtarbete eller skrot.
Har börjat med ett par glas Detox. Få se vad mage och kropp säger.

2026-04-26
Dagen har fyllts med samtal åt olika håll. Det fyller också hjärtat, med den bästa av kraft. Kört en skanning idag också. Kommer att göra det under en vecka. Ska börja med att rensa kroppen Detox sen få magen/tarmarna att bli mer aktiverade, men lugnare.






2026-04-25
Skanning genomför på morgonen 2026-04-25 Leif Rehnvall
Då gäller det att plocka ihop sig och bekanta sig men vänner som vill hälsa åt andra människor. Kan vi hjälpa till att skapa en god hälsa så hoppas jag att andra kan uppskatta det. Vi behöver ju hitta tillbaka till det naturliga.


Fotobokens dag. Ja tänk om man hade haft en bok med sina bilder i på det evementet. Men det får väl vänta.
Lockade ändå inte att stanna och fördjupa sig.



Ja det var lite stimmigt från Fotobokens dag's evenemang så det var till att hitta en lugnare vrå.

Det är viktigt att möta människor med samma intressen. Speciellt då det är ny kunskap. Alla har någon ny erfarenhet att dela med sig och utvecklingen får en knuff framåt. Hälsa är ju så viktigt det vet jag verkligen. Jag ser ju också att det här kommer att påverka vården framöver. Man förnekar så mycket idag. Men vänta så får ni se. Kan Idrottsmännen ha nytta av sina armband. Vad kan då det här ge i längden. Kom och pröva oss så får ni höra!


2026-04-24
Jag skulle ju ut och ta däckbytet på morgonen, men man blir låst vid datorerna. Ser till att den här delen ska gå att få till. Men däcken kom på efter ändringar i datasystemet. Man önskar att man kunnat få tillbaka Win7 och slippa alla uppgraderinge. Få ha sitt eget nätverk och komma ut på den dator man vill ha utåt.
Samtalet med vårdpersonalen i går. Ger alltid samma intryck. Jag har inte fel när det gäller hur läkare och skötersor blir styrda av byråkrater och plitiker som har otillräcklig kunskap. Jag kan ju bara se på mina problem att få det jag behöver för framtiden. Det här dokumentet är en katastrof för mig. Det finns så mycket man inte förstå. Man är inte beredd att lyssna på dem som sitter inne med upplevelserna. Vi betraktas som kverulaneter och somliga av oss får diagnosen TPL (Tomtar På Loftet). Jag har sett det i mina tidigare journaler. De som så tacksamt försvann i digitaliceringen, som gordes samtidigt som jag bytte bostadsort. Lämpligt nog försvann mina självmordsförsök. Dusch och godnatt. I morgon till Örebro för att samtala och lära sig mer om Vital Health skanner.

2026-04-23
Dessinformation eller korruption, vari ligger skillnaden idag? Den frågan får jag ställa mig nästan varje dag. Hur drabbar det dig och mig i den enkla vardagen?
Vi ser det i elpriserna! Vi ser det i information. Som dataanvändare så vet jag ju att det var Bill Gates mål att ta makt över världen. Så jobbar man ju idag. Genom små korupta handlingar. Tvingar man oss att betala pengar för att hålla vår apparatur igång. Industrin faller in i det. Så Nille när det krånglar i uppspelningarna för så är det ju ett enkelt sätt att tvinga dig att gå och få proffesionell hjälp. De som ska kunna ge den måste gå de kurser man håller i från .
Jag kan bara konstatera att Microsoft varit in och ställt om en dator till offentlig och ska vara privat nätverk. Jag blir bara förbannad när det händer. Att ett gammal program krachat, kan jag fundera om det är defender som stoppat det. Får väl lov att titta på det då det inte räckte med att ladda om.
Byta däck kan bli ett heleve! Har ett dragskaft. Vill inte hålla i som det ska. Hylsan vill fastna. Men får jucka lite fram och tillbaka. Gör att man inte alltid gör hundra rätt. Hylsan sitterinte inne som den ska. De skedde igår och jag tar i av bara den trycker neråt. Pang så sitter mitt huvud i stänkskärmen och med motorhuven öppen så låg en fals uppe och träffade mitt öga.

Ohh så vackert det är idag. Får väl ut fortsätta däckbyte. Men måste ju uttrycka den fina behandling jag fick. Där har man vård i allafall. Men det är ju inte det som jag saknat. Vill ju inte ha anledning gå akut. Har ju undvikit med ett krånglat öra, genom den gamla tekniken. Vitlök i örat ett dygn. Tog ner den inflammation som varit i över en veckas tid. Men hördes att det var en läkare som lyssnade. Som var intresserad av hela kroppen. Men menade att han slapp det svåra i medicinsidan. Det viktiga var att kniven var vass. Det var en del skratt åt min iver att berätta om mina öden. Racerförare hade han varit så han visste precis vad jag sov över 1970. När det inte blev resa till Karlskoga.

2026-04-22
Våra skattepengar betalar EKO:ts drift! Då får man inte komma med en sån partsinlaga som leveras av:
Desinformation försenar utbyggnaden av förnybar energi i Europa, enligt branschorganisationen för vindkraftsbolag, Wind Europe, som gjort kartläggningen.
Att vår statliga media har en felaktig styrning och verkligen spride dessinformation. En ren partsinlaga. Det handlar om deras egen ekonomi, att få till statliga satsningar, friska pengar du och jag får lov att lägga ut! Det är vi många som ser och beklagar idag. Att servera en ren partsinlaga med ett visst syfte, det visas klart här. Vi behöver ingen Putin för att se det. Varför är vindkraften så framskjuten av Miljöpartiet och Socialdemokraterna. Varför ser man inte alla dessa kraftledningsgator som måste hållas uppe fria från träd och busk och som rymmer hur mycket solceller som helst. Är det absolut bästa energialternativet. Inte miljöförstörande tvärt om får en roll i det som gäller, mark som redan ligger på ytor som kraftbolagen utnyttjar.

Solcellerna ska vi inte placera på brukbar åkermark. Den ska vi se till att få brukning på. Kanska se till att få upp en Hampaindustri och därigenom få en gröda som gynnar näringen i jorden på ett fantastiskt sätt. Men lite insatt i problematiken så gör man väl mina ord till dessinformation också. För det skulle missgynna den industri som storfinansen lagt så mycket pengar på. Men ändå håller sågverken på att tvingas lägga ner. Se bara i Mora, Siljanssågen står stilla efter så många års penningflöde. Visst delvis placerad på fel ställe. ELLER, är det bostadsproduktionen som blev fel. Sågverket låg ju redan där och väsnades.



2026-04-21
Jag hade tänkt hålla mig på min kant och låta de som är eller har varit aktivast i nätverket få hålla låda och styra verksamheten. Men när man med lögner och förtal ger sig på min sen ca 20 år tillbaka bästa nätverkar vän. Då kan jag inte hålla igen. H*n's tillit är 100% och ska så förbli i det nätverk vi jobbar i. Kontakten med företagets ledning är bara helt sagolikt. Om den skulle förloras. Vet jag vilka som skulle vara de största förlorarna. Men verkar inte som man förstår det. På väg att bära sig lika illa åt som den som startade gossip pratet. H*n har vi stängt ut från vårt umgänge. Just för att man inte var en god nätverkare precis som de som utestängs från "vårt" företag.




Att man ska behöva fjättra sina parkbänkar.
Det är bara för jävligt. Ursäkta svordommen men den är befogad!


Ibland dyker ett minne upp.

Blir lätt så när man jobbar på sin personliga sida med familj och platser i livet.

2026-04-20
Ja, jag har inte blivit religiös på äldre dagar, men jag har vandrat vägen och får väl tacka min personliga "Högre makt" som sett till att jag finns kvar i livet och får njuta av dagen.

"Aftonbön" (Sonja Lindgren-Källström/Lars Rune Larsson) Frostviks-poeten och skogshuldran i samarbete. Kändes som en ära att få ta sig an den låten några år in på det nya seklet. Sonja, en i mitt tycke underskattad sångerska med sin mörka och smått förföriska röst. Lite enkelt framfört i hemmet med ett backtrack från TML- studion i Östersund med Tommy Andersson steel gitarr, Erika Svedberg fiol och min tidigare dragspelskompis Tage Palmqvist. Då Hasse hyllar henne så kan vi njuta av lite klassiska Cafe Sundsvall .
Gårdagskvällen präglades också av en del musik. Råkade ramla på ett par, tre Dan Andersson låtar fint tonsatta. Några jag inte hört tidigare. Läsandet har jag svårt med numera. Ledsen Dan, men finner att min ledsamhet har varit så annorlunda än den du upplevde.

Ja, det är bara jag men vem är jag? Så förbaskat mycket så det blir stökigt. Försöker reda ut livet och se framtiden. Hur tacklar du samhället, ditt liva och framtiden. Vågar du sätta dig ner och se på dig själv. Jag tvingades när jag insåg att arvet och vårdens misshandel hade gjort mig till alkoholist. Ärlighet mot sig själv, det är nog det viktigast vi kan skapa. Med det faller ärligheten mot andra, på sin plats, ganska naturligt.
Jag har haft ett enormt motstånd mot AI. Mest beroende på att jag blir påtvingad av , , , och . Nu ser jag vad det kan göra med musiken,
Var väl på det klara med att jag kommer att jobba med det via nätverket. Ett företag som satsar hårt på att hjälpa kunder och Affiliates att lyckas med sina ambitioner, handla så billigt som möjligt och att få bonusar på det som man marknadsför på olika vis. I det senare måste jag lära mig att utnyttja en gratis AI, som företaget bjuder på och har anpassat till min (medlemmarnas) verksamhet. Att jobba med en kontrollerad AI, kan jag se som något spännande nytt. Kommer förmodligen att lära mig sortera det jag ska kunna jobba med för egen del framöver. Men jag kommer att fortsätta jobba med gamla ickeviritualla skrivningar så länge jag kan. Att lära sig av någon annan kostar ju idag pengar och det har jag inga.

Kontakten med London är intressant. Att skapa arbete har alltid varit intressant. Att få chansen att stötta någon annan, som är självständig är väldigt spännande. Fick mejl från ett nytt politiskt parti. Det var riksdagslistan. Vilken jördnära lista. En bonde, resten bokmalar, ja, ni vet akademiker.
Norman Fenton, Engelsk professor han anser att numera ligger den största kunskap på dem som inte är akademiker. Jag håller absolut med. Böcker ger inte känsla som när du slår dig på tummen ell på annat sätt. Att plugga in omskriven text skapat av trycksvärta på ett tomt vitt papper säger ingenting om att man kan något idag. De virituella robotarna kan ju 1000 gånger mer.

Med akademiska studier. Kan du din sak, men ändå har en stark känsla för andra kunskaper och vill vara mångkunnig med bottenkunskap. Ställ dig seriöst frågan - till dig själv och fundera. Eller glider bara ovanpå och rider på andra? Det som står i böcker är som regel stulit från tidigare skrifter och omgjort i skribenten anda och agenda. Vilket kan utelämna betydelsefulla saker.
"0 års bekantskap och samarbeten gör att man vet vem man kan lita på. Som saker utvecklas kan man också se vem som gör rätt saker och vågar stå upp för de fel man gör. Medans de som förtalar den personen, klart har visat att man lovar mer, än vad man kan hålla, fått löfte om. Får man ett prioriterat bud, riktat till en kategori som gör jobbet på rätt sätt. Då får man lov att hålla sig till det och inte lova ut vitt och brett till dem som inte är beredda att göra jobbet. Sen är det ju så att när det kommer fram oegentligheter mot en person som är rena lögner. Då finns det verkligheten i att man har sysslat med saker man inte skulle ordat om på ett event för en annan organisation. Jag är idag väldigt glad att jag legat lågt med många saker. Visar sig att jag inte har någon sponsor i det företag jag tänker jobba i när jag ser att det är lämpligt för mig. Juridiskt är det som hänt väldigt allvarligt!

2026-04-19
Egentligen lever vi i en ganska fantastisk tid och värld, trots att några få ställer till ett helvete för andra människor, bara för att de suktar efter pengar och OLJA. Jag kan sägas lever på ruinens brant. Men fasiken så härligt jag kan skapa mitt liv. Ta vara på det min frihet och omgivning ger. Via nätet har jag vänner i stort sett över hela världen. Har man eget företag, så har man inte ledigt på söndagen. Till kontoret för att ta reda på det man missat genom ett par dagar på lasarettet. 30 minuters resa från huset till företaget i Londontrafik. Haft kontakt några veckor. London är dyrt och krångligt. Sverige är intressant för placering av en logistikfirma med Europa som verksamhetsområde. Redan ettablerad och tydligen med god inkomst (får väl bevisas). Kvinna ursprung Syd Korea.

Bilder som gör en nyfiken om det kan ge arbete i närheten. Kanske man kan spela en roll i utvecklingen. Inga övriga relationer. Det ordnar sig ändå. Hon är tillräckligt ung för att få barn, Jag ska inte ha några barn. Orken att leka med barn och tonåringar är redan nu på avtagande. Inget som håller i 15 år. Hon blev snabbt informerade om det. När då samtalet fortgår, känner man att äktheten bör finnas. Men, man får alltid vara vaken.
Blev påmind om min mamma ikväll, det var det här med arvet och berättarglädjen.

2026-04-18
Är övertygad om att Simon Brehm, skulle åkt över och sjungit "Onkel Charlie från Minnesota". Undrar vad reaktionen skulle ha blivit.


Har man ställt in översättningstext. Då får man sig en anledning till skratt.

Jag har setat och sammanfattat det som ger svar på det som ska svara på länken ovan. Min vård, just i vilket läge den befinner sig i just nu, kommer att följa upp när förändringar sker.

2026-04-17
Det blev ingen bild. Men han kom synlig i tallen och sjöng en truddelutt. Taltrasten.


Att få se möjligheterna av de som styr och ser en branch som direktförsäljning utgör. Det är gott. den amerikanska varianten till har gjort sitt uttalande vid ett möte med din chans.
Jag lämnade ett brev på Vårdcentralen den 7 april. Jag önskar att jag visste vad som hände med brevet, om det blev läst eller inte. Tydligen noteras inte inkommna brev från vårdtagar i journalen. Det såg jag ju också när jag lämnade brev till läkaren på medicin i Lindesberg. För mig innebär det här att jag idag inte har någon vård. Kan man inte eller anser sig inte ha anledning att ringa och prata med mig, då känns det så. Vården är till för oss, inte tvärt om. Jobbar jag som busschaufför eller fotograf då får jag lov att ta kontakt med dem jag ska ge service om det påkallas. Med tanke på det jag ser håller på att hända med mina medmänniskor som har synpunkter på det som issköts. Så är vården illa ute. Har vi saker idag som kan göra dem i mångt och mycket onödiga. Jag har apparatur som gör mer än deras jobb. Kniven, det får man säga att det är ett verktyg som kommer att vara verksamt även i framtiden. Men hur kan det bli med pillertrillandet?

2026-04-16
Då har 08-orna kommit!



Hur uppfattar jag mig själv idag? Jag tycker inte om det sätt jag uttrycker mig på, då jag själv upplever mig som agresiv. Men när jag säger det åt min före detta sambo, som verkligen sett mina dalar i B12. Då säger hon att det är inte så idag. När jag sen tittar på videos som ska vara en form av personlig maknadsföring så ser jag många lugna, förtroendeingivande sådana. Men vad många som visar en oro, osäkerhet genom tal, rörelser och framtoning. Varför tar jag upp det här. Jo,jag funderar själv på om jag kan sätta mig och göra någon video som får människor att känna så stort förtroende för mig så att de vill ingå i ett team, som jag ingår i och där jag då tar på mig en viss ledarroll. Har jag förmågan, koppla ner oro och ambitioner så att jag ger trygghet? Fråga till mig!
Jag har några personer som jag älskar att titta på deras berättande i videos, vad de gör av dagen. En "älskling" har jag, man ser att den diagnos h*n ställer på sig själv, finns där. Men medveten om den, så kan h*n leva fullt ut och skapa närheten till oss som tittar. Ta dig ett bad och kyl ner dig!


Fjällkåpa på Källarbacken, Erikslund. Där trivs den bra i sin karja växtmiljö.

Vad är skillnaden mellan ett team och nätverk? Team kan vara på en arbetsplats, men lika gärna en organisation, förening eller en grupp vänner. Nätverk har oftast en ledning i ett företag man är beroende av. Om företaget förespråkar teamarbete och verkligen jobbar för det då kan det bli verkligt teamwork. Men det räcker med att en eller ett par, vill stänga andra ute av olika anledningar. Oftast är det då avundsjuka, svartsjuka de två farligaste sjukdomsbilderna vi kan ha. Att bilda slutna grupper i ett nätverk leder oftast till en isolering som tränger ut endera den man ogillar eller om nätverket fungerar i stort.. De som vill stänga ute vissa personer. Därför att då hittar nätverket andra som sköter presentationer och utbildning. Kan den vara duktigare än mig. Dum är jag väl om jag inte utnyttjar den kunskapen när personen är villig att dela med sig. Efter en tid kan du kanske mer än den som gav dig skjutsen. Team det är man ofta på verkstadsgolvet, på kontoret eller vid nybygget på landet. I verkstaden, känner jag att man delar verktyg när det är lämpligt. Kontoret har vi svårare att göra det. Då är det oftare hämta kaffe, eller annat som inte direkt härör sig til själva jobbet. Hantverkarna dom har oftast egna verktyg, men när så beövs så delar man med sig av dem. Det kan även vara så att det är mer än ett företag som är på platsen. "-Hej, jag behöver två händer som håller i det här". Vem gör teamet, kanske inte den som står närmast. För den var låst i sitt arbetsmoment. Men lite längre bort ur att annat företag kliver det fram en. Alla tjänar på att avslutet närmar sig och bonusarna betalas ut. Hur är det med bonusarna i ett MLM-företag? Varför finns det så många olika, jo därför att vi jobbar så olika, men med samma mål. Hålla en aktivitet och tillväxt. Annars blir det inte pengar och absolut inte mer pengar.



Varför sätter man sig på webinar för att lära sig ny saker när man är 81 år? Ju jag är som "kärringen" jag hade på datakurs på 90-talet. Hon var ett år äldre än jag är nu, nja kanske inte, jag blir ju 82 i sommar. de var ju på hösten. I allafall, hon frågade samma sak varför tror ni? "-Jo jag är av födsel och vana född nyfiken. Det ska jag fortsätta med så länge jag lever. Jag har sagt till mina ungar att den dagen jag slutar vara det. Då ska de stoppa mig i den där träfracken, såvida jag vill eller inte." Hon gick ut som bäst i kursen - förståss. Ja, det jaag var in på va<r väl inget för mig. Handlade om Trading, som är intressant, men vill ha hälsa och foto att ta upp min tid. För tid är något man måste sätta efter.

2026-04-15
Att få lyssna till kunniga ledare, som sitter på all makten och kan utnyttja makten och egentligen skita i teamen de handlar med. Att se och höra hur de lyssnar till dig och mig, förändrar attityder, lyfter saker som är viktiga för att ett taemarbete ska fungera. Det är helt fantastiskt och det borde få oss att aggera på ett annat sätt som ledare. För tyvärr i Sverige idag så är makten viktigare än att skapa teamet, från Anna på golvet, till chefen Urban, som du idag slickar i röven. Hur ändrar vi på det. VI KAN INTE ÄNDRA på det. Det måste våra ledare ändra på. Se på sig själva och funderar hur beter jag mig? Är jag en ledare för teamet eller älskar jag den makt jag har, när jag får vissa att lyssna på mig och avguda mig, men flertalet vänder ryggen åt mig.
Jag är medveten om att jag inte är en ledare idag. Jag är också medveten om att jag inte är en försäljare och har aldrig varit. För om jag varit det så skulle mitt fotograferande vara mitt levebröd och min lyx. Jag hade bara behövt köpa de produkter som min kropp behöver, jag hade inte behövt lägga ner energi på nätverkande. Det hade varit en naturlig följd utifrån att jag hade de gåvorna naturligt med mig. Det har jag inte idag. Det som hindrar mig har att göra med att brister i kroppen har styrt mig väldigt mycket. Mellan åren 1979 och 1993. Mitt femte självmordsförsök gav mig Behepan, som gav ett nytt liv. Jag fick B12 som lyfte min mentala styrka till något fantastiskt. Tyvärr så fick ja lov att uppleva det igen och lever delvis med det idag.
deras makt och vinstdrömmar har förstört vardagen för mig. Att läkarna som ska vara till för mig, inte ser och förstår, är tragiskt, inte bara för mig. Jag måste stå på mina fötter, ta hand om mig. Vet att jag inte kan aggera som en ledare för ett team. Den rollen bör nog nätverkare runt mig ha sett och ifrågasätter min roll. Varför är han här han duger ju inte till något. Bygger inte något. Jag har en förhoppning att få ekonomin så att jag kan köpa de produkter jag behöver för att kunna lyfta meg själv och bli den ledare jag i grund och botten är.
Vi vänder på det hela!
Vem är du i teamet? Den tysta musen! Den som ska vara vän med ALLA! Den som lyssnar och sorterar absolut bort dem du finner vara avvikande mot din syn på tingen! Jag har en tid varit tyst i mina grupper. Men tagi för mig att uppåt säga min mening. Varit en av dem som man lyssnat till och ändrar sin attityd mot andra culturer. Givetvis berömmer det som man gör bra. Hur raka är vi i valet av att påverka? Vari ligger ödmjukheten? Vad ger dig styrka? Ärlighet!
Att ha många järn i elden gör att man ibland gör sina misstag. Satt och skickade upp uppdateringarna till fel sida! Så här var vi kvar vid gårdagen! Gå till Idag!


Solen sprider sina strålar, även i dis och dimma. Det är de små vattendropparna som ibland lyser klarast!

2026-04-14
Fick kontakt med Nyland, få se om jag kan hjälpa till och få ordning på en illa gjord försäljning. Av "våran" skanner. Någon annan får väl ta det verkliga ansvaret. Den som ställt till det. Men först se till att samtalen fungerar. Så hoppas jag att jag får reda på hur det står till med min lumparkompis där uppe i Nyland. Att vara leader i vad än du än håller på med så handlar det om att jobba för teamet, inte att mjölka ur teamet och dess medlemmar. Vi ser alltför ofta hur företag, föreningar och nätverk faller just av den anledningen att ledare inte tagit hand om de som gör jobbet utan istället pressat dem på allt, pressat dem att göra allt, även det man inte ska göra. Ett enda syfte, ta hela kakan själv! Träsk måste ibland rensas för att man ska ta sig fram. Vissa hinder måste man flytta på. Men det är inget man behöver påpeka för kleti och pleti. Ser man förändringar som ser ut att gynna teamet. Just take it, enjoy!
Att se att ett stort nätverksföretag verkligen tar tagi obehagliga saker och plockar bort personer som förstör för resten av det stora teamet. Det känns väldigt bra. Vi får se det hända som vi i det tysta har önskat.

Vi är en del i naturen, men vi har skapat en värld som inte är natur egentligen. Den tar våra kroppar åt sig dagligen. Men vi är olika känsliga för det. Vi jordar maskiner för att skydda dem. Skulle vi göra detsamma med våra kroppar, många börjar anse att det är viktigt och att det får dem att må bättre. Vilken kroppsdel är mest styrd av elektriska impulser. Ja, hjärnan förståss, sen är det väl hjärtat. Finns de som säger att blodtrycket förbättrats när man tagit klivet ut på berggrunden. Alla är vi nog påverkade. Men vi har olika storlek på glaset. För som allergiker brukar man säga att nu har jag varit så mycket bland hundar, så nu har jag fyllt glaset och det rinner över. Om det dunstar bort eller att det finns ett genomsläppligt nät i botten på glaset. Så kan man för en tid vara besvärsfri i sällskapet med oroskällan.

2026-04-13
Är det jag eller världen som är galen? Finner kommunikation bara irriterande, då det bara är "lyssna till min pipa", talar om att jag tar bort den. "Varför tar du bort den?" Man vill absolut inte lyssna till det jag har att säga. Då ser jag det meningslösa i samtalen, säger det, när det inte respekteras så står jag på egna ben och gör mitt val. Upplyser om det. "Jag har dödat chatten"!
Så har vi media.
Tack för att du kontaktar Sveriges Radio
!
Programmet du har lyssnat på är en produktion från Utbildningsradion.
Sveriges Radio upplåter sändningstid för Utbildningsradion, men vi är inte ansvariga för programproduktionen och vi kan inte svara på frågor som rör programmen.

Om du vill ha kontakt med Utbildningsradion når du dem via mejl kontakt@ur.se.
Du hittar Utbildningsradions program på https://urplay.se.

Med vänlig hälsning

LYSSNARSERVICE
Svarar:
Då bör man ju se till att det i programtablå och liknande finns uppgifter på vart man skickar sina frågor och synpunkter. Men det är väldigt lite som fungerar inom radio och Tv idag!
Hälsningar Leif

Varför är det två program som retar mig med en osaklig akademisk attity utforming, där jag saknar människon som står på jorden och inte har förläst sig i andras skrivningar. När jag lyssnar på Hjärta och Hjärna som tar upp svettning. Då finner jag att man hittat en ärlig forskare han säger vid ett tillfälle, det är rena spekulationerna. Det som många forskare idag för fram som sanning. Studio 65 inledningen, att göra sig lustig, visar bilder och påstår en sak (måste vara arrangerat att hon ska ställa frågan "är det sant"). Nej jag skämtar. Ändå egentligen inte ett skämt då det ligger en del fakta i det. Grupp chattrande har totalt spårat ur därför att man ska vara så komiska. Snacket och roandet är för gruppen inbördes och flertalet av oss lyssnare upplever det som blaj. Gör att jag inte lyssnar på program när jag hör att en viss person ska delta.
Dagens forskning är många gånger att sovra sina tankar i det som andra redan har skrivit. Jag ser det inte som forskning. Eller att det har relevanta betydelser. Blodfett Har man en tanke, hörd av andra som läkare i vården. Då kan det bli helt fel fakta man sorterar ut. Jag tar gärna emot argument som bevisar att jag har fel i mitt antagande att det här knappast ger en säkerställd sammanfattning. Jag har ju sett att blodfettet inte gjort mig någon skada. Ingen som helst åderförkalkning, hjärtläkarna ansåg att jag måste ha, men inte jag och jag vann hälsa av det.


Det här är mitt tak, så ge er iväg!


Här är jag herre, så det så!

Precis som min kropp sitter ihop och organen jobbar tillsamman så er det samma sak med mina tankar och känslor. Att skilja ut en business och göra allt i mina uttalanden och verksamheter positiva. Det är inte något som fungerar för mig. Att ha ett par sidor som ger de fantasiska i möjligheter, om man är beredd att göra jobbet, det är en sak. Men att jag skulle ge en positiv bild av livet i övrigt på mina andra sider. Det stämmer inte med min verkligehet. Jag måste vara ärligheten här om jag ska kunna stå för något i min business. Är jag trovärdig? Hur tror du att jag hanterar naturen utifrån mina bilder. Vad ger mitt förtroende, att det är bilder tagna av mig för stunden. Att jag inte manipulerar mina bilder! Jag har efter operationen 1974 fått massor av kunskap och erfarenheter som läkarna idag inte vill lyssna till. Kan jag då vara positiv och utelämna den kunskapen i det jag håller på med? Om jag skannar mig själv och ser att resultatet säger det jag har en kroppslig erfarenthet av. Då bör jag väl uttrycka den och hoppas att någon läkare lär sig något av det. Att man påminns att organen samarbetar och inte är uppdelade i fack. Sineva Ribeiro var gäst i P4 Extra med Svjetlana Pastuhovic i söndags. Att vara ordförande i Sjukvårdsförbundet och ge sin innersta syn på hur vården är satt att fungera utifrån politiker och tjänstemäns styrning, vilket hon anser är fel, det är starkt. Hjärtat ska inte byråkratiskt skiljas från övriga organ lkroppen. Där borde ju verkligen läkarna protestera!
Vård fungerar inte, det tillstår den sköterska som ringer upp mig utifrån att jag har anmält mig som forskningsobjekt som KOL symptom patient. Mina skanner resultat chockade ju mig totalt. Men nu var det så att jag fanns inte anmäld i liggarna så jag kunde inte bli aktuell och jag inhalerade inte. Anser att jag är mer angelägen att komma med än de som redan har diagnostiken. Hur många har just låg lungkapacitet utan att kunna se det. Vad skapar det för problem. Syretillsättningen i blodet är ju väldigt viktigt. Så har du hjärtsvikt kan lungerna vara en del i din diagnos.
Hade en förhoppning att få brev, sms eller telefonsamtal från vårdcentralen. Men det kanske är så att när jag nu ställt mig tillsvidare på sidan av Medicin mottagningen och den oförskämda läkare som tycker att jag bara ska lägga mig på britsen för undersökning. Men de får nog tala om för mig vilka avsikter och tankar de har att ge mig för form av vård. Om det kommer att handla om alla organ som styr, ger hjärtat och hjärtmuskeln tillbaka till bästa funktion.
Är du en ledare i ditt team? Om, hur beter du dig, när det kommer en person som har resurser för ditt team. Som kan lära teamet och dig en massa saker som är bra för teamet. reser du dig och går om h*n säger fel saker när han ska vara rolig. Eller säger att man håller på ett lag du inte gillar i fotboll. Om den personen hade mycket bra att lära ut. Berättar du det för de som var ute på fältet och jobbade. Babblar du om hur han gjort bort sig för dig? Är du den ledare du borde vara i så fall. Tänk på vad du utstrålar som ledare om du fastnar i dumma saker.

2026-04-12
"söndagsfrukost" Vilken lyssnarskara vänder man sig till? Igår, "Ring så spelar vi" den breda massan oavsett ålder, oavsett socialgrupp. Men "Söndagsfrukost med Blixt", nog är väl lyssnarskalan ganska snäv? Akademiska gruppen, socialgrupp 1, så som jag kan se det. Jag hör ju inte hemma där, men utvecklat ett socialt intresse även utan det att jag har papper på det. Har man fastnat i att fota det här vid stugknuten så ...


Hon sitter i rullstol och orsaken anses vara brist på B12. Du kan läsa vidare i gruppen
B12 Sverige/ brist, orsaker, symtom
Har du anledning få kunskap sök medlemskap.
Om du kan Nederländska (kanske kan du få översättning till Engelska) läs i

Barnprogram : Ska barn i 9 till 13 årsålder dras med i ett drama om att bli jagade av odjur? Det finns inga odjur. I min ungdom kritiserades Enid Blytons böcker för att de var otäcka. Men det finns en verklighet i dem. Varför skäck som det inte finns någon verklighet i. Bara att skapa trauma som är helt onödigt!
Sineva Ribeiro var gäst i P4 Extra med Svjetlana Pastuhovic. Sineva tog upp det jag för fram gång på gång. Hon har en vuxen dotter som har ett medfött hjärtfel. Av den anledningen behöver hon möta vården. Sineva säger att hon måste vara med av den enkla anledningen av att man i vården idag inte ser på mer än en del i taget, när en person är multisjuk. Detsamma som jag har fört fram på på min sida om Kampen. Ofta och i den situation man befinner sig är det svårt att prata om annat än det man känner av mest i kroppen eller som man inser är orsaken till måendet. Men är man på en hjärtavdelning har det inte möjlighet att behandla de problem som magen uttrycker och som är orsaken till en del av hjärtats symptom, som hjärtsvikt. Att vara mamma i den rollen då kan man se till att få ut det bästa genom att vara den som ser de olika symptomen som finns för personen det gäller.


2026-04-11


Ett spel bakom kulisserna är väldigt vanligt idag, vi ser det dagligen i det politiska. Men det gäller även andra organisationer där det absolut inte borde finnas. Det spelet kör man även mot dem som man sägar är ens vänner. För mig är ärlighet och att vara rak fram det enda som gäller. Som jag lever och bor nu har jag möjligheten att trots en urusel ekonomi leva MITT liv. Ingen ska kunna ta av mig den känslan och styrkan, jag har förmågan att se igenom. Då gör jag mitt val. Väljer att leva mitt liv.
Det börjar bli trångt på en hårdisk, där jag har alla hemsidor och bilder tagna sista fem åren. Skrämde livet ur mig denna morgon. Systemet hade tappat bort den. Sen startar Adobe Acrobat reader, fast det inte skulle. Jag använder inte den längre. Är inte slav under de stora drakarna om jag kan. Ja, det gick att ta upp kontakten. Som sagt var, jag har viktigare saker än nätverk att jobba med. Nämligen MITT LIV. Ja, jag är min egen, eller är jag egen. Som vänsterhänt är jag ju bara en av tio. druknar som vanligt i studerande experter, de verkliga experterna lämnar man utanför helt och hållet. Jag reagerar ju på en gång över hur mycket som blir att sakna i min verklighet. Hade turen att vara den första som fick skriva med vänster hand i skolan. Så ställde man frågan om vi behövde ha en speciell penna. Jag var den första som kunde använda kulspetspenna. För man insåg att vi ju drog handen över det vi skrivit och att det inte var lika illa med kulspets. Det så mycket som gör att man funderar vad som styr vad. Som att hur kommer det sig att jag redan i skolan använde höger hand till olika bollkastningar. Kan inte kasta liten boll med vänster, kast med slungboll var jag skolmästare i med höger hand. 1951 var jag en av de allra första som fick skriva med vänster hand. Två år senare fick jag revolutionera skrivandet med att använda kulspetspenna. Har försökt revolutionera stenografiskrivandet för oss vänsterhänta. Att skriva nerifrån och upp, starta nertill till höger på pappret. Då får man dra i rätt riktning, inte föra den framför sig. Läsbart för kunniga. Men numera är det ju ingen stenografi. Jag vet att jag skulle gjort ett bra jobb som bilplåtslagare. Kan nämligen skifta hand för hammaren, så inga problem vänster- eller höger-skadad skärm. Vad gav akademikern mig? Absolut ingenting, mycket av svaren på frågorna var just akademiska, bara antaganden uti från sitt eget huvud och andra tomma huvuden utan praktisk erfarenhet.

Det mest märkliga är att jag under många år undervisat. Funderar om följande skedde redan i Folkskolan. Nämligen att när jag skrivar på svarta tavlan, så använder jag höger hand. Datormusen har jag svårt att hantera i höger hand, jag kan känna att det är märkligt. Genetiskt eller inte. Det här borde man som forskare kunna få ut mycket mer av, om det nu har någon betydelse. I mitt fall är jag övertygad om genetiken.



Pennan och penseln förs i vänster hand. Mer tecknade bilder.




Här inne är det en enorm verksamhet.

2026-04-10
När man nu sitter och jobbar med hemsidorna som jag gör. Då vill man ju ha ordning på tankar och en enkel bild av hur livet och hälsan fungerar. Speciellt med syfte på att påvisa hur koncentration, hur man kan sortera fakta och koppla det till de händelser och känslor man får. Jag är ju medveten om vad jag kan i mina bästa stunder, vad är det som gör att jag inte kan i andra stunder. Hur kommer det sig att jag som ska ha hjärtsvikt, efter några dagars inneffektivitet, kan dra iväg och gå 5-6 Km i besvärande plan terräng, utan att ha några som helst problem annat än att jag känner att jag har inte muskler som en vältränad person, att balansen stundtals faller ur en aning. Men skanningen säger att jag inte kan ta upp näring till den de utsträckning jag borde. Det säger ju att det är normalt för mig just nu. Jag behöver först och främst näringen in i kroppen. Magen måste kunna ta upp den. Det här är det ingen läkare som har några funderingar över. Hur kommer det sig? Tjocktarmen, tarmsystemet, lungor det är de organ som ska tillföra det som ger hjärtat resurserna näringen, vitaminer, mineraler och andra ämnen som vi behöver. Man kan se hela systemet, med organen specifierade hur de fungerar.
Jag fick vid galloperationen näringsdryck! Vilken typ av Soya är det som ger många magproblem?

Min frukost är viktig! På många äldreboende är det här ett vanligt tillskott. Kan vårdtagarna alla gånger få ge uttryck för sitt verkliga mående. Är de som jobbar inom verksamheterna medvetna om vad en produkt kan skapa i olika kroppar? Många klarar av Soja, då är det bra för dem, inte för mig.

2026-04-09
Klarblå himmel, vad mer kan man önska sig? 9
° C och fåglarna börjar lite smått kvittra.

Värmen har svårt för att tränga sig på 10°C, när vi närmar oss solen i syd, verklig klockan 12-tid. Försöka att dra nytta av vårsolen kanske. Blev en skaplig promenad. Inte 10.000 steg men






2026-04-08
Har inte varit någon Migrän på ett par veckor. Det enda som skiljer sig i matvanor är färdigkryddad kyckling, givetvis hotkryddad chili. Tydligen äkta, kanske färsk chili, vad jag kan se. Det som jag kan ha ragerat på är den röda Paprikan.

Märkligt att det här har blivit en del i livet idag. Har inte varit medveten om det tidigare, inte känt av röd paprika i den delen tidigare. Att magen i vissa fall protesterat och speciellt mot grön paprika. Har jag varit medveten om.

pratar man om problemen med övervikt. Om man operera sig för övervikt som typ Bypas. Så säger man att problemet efter operationer är att man lätt börjar använda alkohol och andra drogprodukter. Man säger i samma andetag att man kan få brister på Järn och B12. Så man stöttar upp med tabletter för oralt intag. Troligt är att man via operationen tagit bort eller förminskat förmågan att ta upp detta på ett naturligt sätt. Det man skapar med en operation, om man inte kan få upp rätta värden på blod och vitaminer, det är ett fallande psyke. Redan före har vårdtagaren haft känningar av deprissioner utifrån sina sociala problem. Nu ska man ta bort dem men lägger på en fysisk funktion som vården inte vill ha ögonen öppna för. Kroppens brister på det som ska hålla kroppen i balans. Jag har ju upplevt det sen 1979. Varit medveten om det även när Behepan fungerade fullt ut åt mig. När Behepan inte längre går att få så har ju problemet påtagligt förändrat mitt liv. Jag är tillbaka i problemen som fanns efter operation utan B12, stundtals. Jag måste psykiskt och fysiskt jobba med det negativa som brister i kroppen Eftersom mitt arv hade triggat mig och gjort mig beroende så hade ju mitt beteende påverkats. Jag hade stora anledningar att förändra just detta. Ett arbete som jag än idag måste jobba med. Blir inte lätt när den psykiska stabiliteten inte finns där som man vant sig vid.


Grönska smyger fram, knoppen på Björken påverkar somliga psyken. Jag känner av hur klorofyllen fyller luften.



2026-04-07
I dag blev det brev till läkaren med ansvaret på Freya Vårdcentral i Frövi. Hoppas hon förstår att läsa med fattning och att hon har tid att få in en bild av mina behov och kunskaper. Hon visade ett intresse. Vet hennes roll och hon får inte känna det som att jag klagar. För bättre mottagande kunde jag som ny inte fått av personal på en vårdcentral. Att den läkare som skulle ta hand om mig inte fungerade. Det hade mycket med vad jag kan se, när jag sett honom, att göra med personkemi och hans ambitioner.
Hoppas jag kommer ihåg att be sköterskerna som hanterar hemskick av trosskydd, talar om att det kostar 450 Kr att få dem hem till bostaden. Antar att det inte gör det om man hämtar ut på VC.
Dagens sammanfattande skanner rapport, före frukost, brukar inte visa eller prata om den till andra än de som dagligen pratar med mig och som frågar -"vad har du ätiti"? Enklast är ju en bild då!

Än är det inte riktigt slut på Påsken i kylen, jo det blev nu.
Att få en bild av det här med blodtryck det är inte lätt. Hur många upplever att just den mentala biten spelar in så mycket. Jag kan klart se det. Ska bli intressant att se hur värdena skiftar efter injektionen idag. Både blodtryck och via skannern. Men den senare tror jag förändras lite. Jag måste in med mat, kryddor och produkter som förändrar balansen i kroppen. Frågan är hur jag ska få ordning på tarm-magsystemet. Inte medicin i alla fall. Att använda mediciner vid vissa sjukdommar är ju självklart ett måste, liksom kniven. Men att döda en cancercell betyder inte att man läker kroppen. Långt, långt tidigare skulle balansen upprättats om den kroppen kunnat klara av det. Det finns alltid anledning se till individ vad som gäller.
Två tuggor av mackan och magen reagerar med hickimpulser och sammandragningar. Dessutom manar ändtarmen mig att gå på toaletten. Men det blir bara gaser efter hårt tryckande, med ett sjujävla liv som följd.


171/91/77 direkt efter kraftig uppstötning som bränner upp alla slemhinnor i mun, svalg och gom-näsa.

Ska det mullra åska i magen 90% av vaken tid? Många dagar sista året har det varit så för mig. Men långt tidigare i perioder. Tagit upp det med läkare men inga undersökningar. Har även saker med muskulaturen i äntarmen jag försökt påpeka, men ingen reaktion. Doktor Lars Boman (nu bortgången forskare vid Umeå Universitet) nämner det som en del man ska uppmärksamma vid tanke på Skellefteåsjuka. Jag är övertygad om lite annat och att Hemorrojd operationer (3 st - två för mycket) och B12 bidragit.

Varför ska ekonomin sätta stopp för att få hem produkterna som kan påverka min kropps balans. Finns det hopp att rätta till 47 års (kan om det är så som Sally Pacholok beskriver, komma med arvet) problem.
Hur är det med momsen på matvarorna? Hur var det med prishöjningar av varor. Fick lite funderingar över det som skulle hända, momssänkningen och order att inte höja priserna! mina inköp Kvitto med kommentar!
Dagens sammanfattande skanner rapport, efter B12 injektion

2026-04-06
Blodtrycksmätaren spelar mig ett spratt idag. Vaknar och innan jag går upp och pissar (är ofta riktigt nödig i det ögonblicket). Tar jag blodtrycket. Men idag får jag en chock 180/100/74, mäter tre gånger och liknande värden. På toa och tillbaka för mätning, samma tokiga värde. Kroppen känns helt okej. Så jag tar tag i frukost och dagen. Funderar lite hur blåsten påverkar blodtryck, vet att det omnämts, men måste se vad säger.

Här är hur stormar och väder påverkar blodtrycket:
• Blodkärlen dras samman: Vid kallt och stormigt väder dras blodkärlen samman när kroppen försöker behålla värmen, vilket kan leda till ett högre blodtryck.
• Stigande blodtryck: Plötsliga väderomslag eller kallt väder kan orsaka en tillfällig höjning av blodtrycket.
• Särskilt känsliga grupper: Personer med redan högt blodtryck bör vara extra uppmärksamma under kraftiga väderomslag, då vintern och kyla kan göra högt blodtryck svårare att behandla.

Nu visar mätaren inte längre de höga värdena som var röda. Verkar som den funnit att något var galet. Hur är det med de här värdena egentligen. Tittar jag på nätet så är 150/80 naturligt för en 70-åring och jag är 81.
06 april 09:24
Isolerat systoliskt
tryck hypertoni 145/8655

Jag ifrågasätter mätarens inställning. systoliskt är inte högt, däremot kan jag tänka mig att diastoliska är.
Mild hypertoni:

  • Mild hypertoni: 140 - 159/90 - 99 mmHg
  • Måttlig hyperton: 160 - 179/100 - 109 mmHg
  • Kraftig hypertoni: < 180/< 110 mmHg

Får man ifrågasätta läkarvetenskapen, teknikerna på Omron, Läkemdelindustrins krav för att få ökad vinst?
Jag tror att det är sunt att vi börjar göra det. Frågan är hur vi ska få läkarna att stå upp för det som gjorde att de tog valet att bli läkare och skull ge sina vårdtagare ett bättre liv. Valet att hjälpa mänskligheten.
Min rapport!
Uppväxt och uveckling leder ju ofta till ett val i tonåren, valet att välja Yrke. Vad ger mest intryck idag? Småbruket, DX-ing och sänderplockade radioapparater, tekniken tvingades jag välja. Bilden blev påträngande.

2026-04-05
Om du frågar dig varför jag sitter och gör hemsidor om B12, magproblem och den historia jag har haft genom vården, så har det att göra med att jag vill att du ska veta vad som kan vara orsak till vissa problem som du har med kroppen. Magen som ständigt molar av viss värk, att din balans inte är riktigt vad du önskar. Jag börjar dagen med att träna den. När jag sätter på mig stumporna ser jag till att stå på ett ben minst en minut på vardera. Att ta mig upp från stolen jag sitter på utan att ta hjälp av händerna. Så lägga mig på golvet. Jag lever ensam, så jag måste ta mig upp för egen maskin hahaha
. Dessa tre dagliga rutiner plus promenader. Ibland är jag väldigt dålig på det. Idag regnar och är snöblandet. Finns det alltid en ursäkt hahaha . Den påtagliga ursäkten idag det blev att det åskar. Verkar komma mer.



Vilken betydelse har skanner fått när det gäller min övertygelse om att det behöver bli en ändring på synen i vården. Hjärtat är inte en klump av muskler som ska behandlas bara utifrån den. Den får information från andra delare av kroppen. Har vården kopplat bort idag, till stor del. Man har hittat små fack att ge sig på. Som kanske inte ens är rätt för en del av oss som person och individ. Två kranskärlsröntgen har visat att det inte skett någon förkalkning. Blodfettet var för läkarna något som absolut var farligt för mig. Jag tog inga statiner som Atorvastatin eller Simvastatin. Coronarangiografi 17 december 2019 visar att jag gör rätt! Vid senaste ultraljudsundersökningen lämnade jag några skannings rapporter från min VitalHealth skannade kropp. Vitaminer B, lungkapasiteten, hjärtfunktionen, prostata, blodfett och magtarmfunktionen. Överläkaren hade tittat på dem. Han visste inte vilken typ av provtagning som hade tagits. Kunde han ju inte. Dessutom har han ingen som helst kännedom om vem jag är. Vad reagerade han på. Det som går att medicinera - blodfettet.

2026-04-04


Andra funderar över det jag anser är självklart. Vi ska inte betala via skattsedeln en media som inte ställer upp för oss medborgare! Är opartiska, granskare av samhället vi lever i.


Absolut inte bara jag som upplever. Sitter man inte på lina utan får signalerna via luften då är det nog så.
Appropå Tv, kommer åt tablån. Inte ett skit att titta på, det är bara skit som inte ens är värt att öppna!

Ja, det blir till att ta ett steg tillbaka i tid. Men lite Aprilväder brukar det ju vara. Heja Degerfors IF, snö på Stora Valla. Såg en Påskkärring strosa förbi. Men hon är för blyg för att göra ett besök här. Jag tränger mig inte på. Jag har frihet, inga förpliktelser. Inget annat än mitt att ta ansvar för. Det går det lite si och så med.
Att kämpa med ekonomin, det säger alla att de gör. Hur man klarar av det med lägre pension än mig förstår jag inte. Bilen har jag inte råd att ha verkar det som. Jag är ingen försäljare. Bilder och hälsa skulle jag kunnat prångla ut om jag hade varit det. Men, märkligt hur vi skiljer oss åt. Jag siktar inte efter några större pengar har aldrig gjort. Ser andra som gör det och deras argument får mig att tappa siktet på mitt mål. Jag tappar lusten totalt. Tror många med min möjlighet känner likadant. Utifrån hälsa! Vad är viktigast för mig tror du? Att andra kan ta del och lära sig av mina erfarenheter och utvecklar dem för sitt eget bästa. Punkt slut!

Kampen fortsätter! Ingen medicin för Hjärtsvikt, så länge man inte sett orsaken!

Jag kan med skanningen se vad det är som egentligen är orska, förutom, den period då B12 var på teststadie och inte blev injicerat tillräckligt ofta. Nekade Stetiner 2010, resultatet överraskade läkaren som gjorde kranskärlsröntgen 2019! Kopia på den som gjordes 2012. Kommentar på sidan om Hjärtsvikt.

2026-04-03
En dag då tarmsystemet inte vill fungera. Tanken på att åka in till Akuten finns. Men chansen att de kan klura ut vad det är och hur det ska behandlas, det vet man är en gåta. Lika mycket för dem som det är för mig. Tror jag vet mer, men den linjen kommer man inte att gå på. Uppstötningar med vansinnigt stark syra. Större delen av tiden reflexer i ändtarmen och en molande värk i tarmen på höger sida. Skulle ju kunna vara gallan som knölar.


2026-04-02
Så fick jag anledning sätta fingret på B12 igen. Nätverkare är intressanta att prata med. Har ofta mycket att berätta om. Att man har så mycket gemensamt är ju ganska fascinerande. Gemensamma färden från 1998, fast på olika håll och olika linjer, gemensamma bekanta. Men nu fördes vi samman. Att få ta del av personens liv och leverne kan skrämma en för hur det ser ut för andra också. Det man själv har upplevt i sin roll i samhället. Att man i Göteborg missar att tillföra B12 till en vårdtagare där stora delar av magen opererats bort. Det är bara så skrämmande. Trots allt så finns ju kunskap. Men den når inte fram till vården av människan som har direkta behov av kunskapen. Bara det att man får tanken att mäta rätt sak för att förstå att en person har ett jobbigt psyke. Att vården inte är medvetna om det här än idag. Mellan 1979 och 1993 var jag inne för psykbehandlingen. Som så enkelt gick att förändra med B12. Att jag sen tappade tryggheten då Behepan försvann och alternativen inte gynnar mig till 100%. Där har jag inget stöd av vården ny på orten och ingen kontakt med en lokal läkare. Den som skulle ta hand om mig hade inte tid och lust att träffa mig så ingen vet vem jag är på vårdcentralen utom de skötersker som gett injektioner var tredje vecka.
Så blev jag påmind om tidigare nätverkande och så dök Slagrutan upp i samma ögonblick. Får nog funderar på att bli medlem i Svenska Slagruteförbundet då man upplevt lite av det, nu ska det skapas ekonomi först.

2026-04-01
April, april, jag blir lurad dit dom vill! Livsmedel och mediciner, teknik och sociala medier!

Vad är viktigast för att din kropp ska må bra? Givetvis att den har rätt mängd av det som styr och skapar försvar och balans på näring i din kropp. Att det hamnar rätt och i rätt mängd. Det här sysslar absolut inte vården med. Visar din kropp att något är fel. Så blir du lurad. För då sätter man in en medicin som döljer problemet.








**Denna är magiskt god och komplett **
Detta är shaken din kropp har väntat på ?? Inte bara protein. En TOTAL daglig näring i en skopa **
** 20 g rent, växtbaserat protein (ärtor, ris, hampa och pumpafrön) **
** 50 MILJARDER CFU probiotika för att stödja tarmhälsa och ämnesomsättning *
** Adaptogener och medicinska svampar för stabil energi och balans *
** Superfrukter, grönsaker, enzymer, omega och essentiella mikronäringsämnen
** Stödjer energi, matsmältning, hormoner och immunitet ****
Detta är vad som händer när en proteinshake och en superfoodblandning kombineras och faktiskt smakar fantastiskt **
En skopa. En shake. Enkelt, närande och så lätt att älska **
Tips: lägg till en LatteKafe så smakar det ännu godare, eller någon av våra andra kaffesorter ****
Dessa kosttillskott är utformade för att stödja en hälsosam livsstil. De är inte avsedda att diagnostisera, behandla, bota eller förebygga någon sjukdom.


Är du nyfiken på vad produkterna jag marknadför gör i kroppen och vad de är för innehåll i varje produkt. Riktade till olika behov!



Att handla är ett val som kan göras på mer än ett sätt. Bli enbart kund. bli kund med månadsrabatter. Just nu kan du bli medlem i företaget och få tillgång till en hemsida du disponerar i ett år och för att handla och eventuellt marknadsföra produkterna och ta del av en förtjänst. Till den 3/4 kostar det $2.22 ca 20 Kr, kostar annars ca 300 Kr, tar man tillbaka på ett par köp.. Ta kontakt med mig så ordnar vi det. Känner du att du skulle vilja göra en skanning, för att se hur din kropp mår. Kontakta mig så ordnar vi det. Jag bor ju på Erikslund i Frövi ring 070-3546115 och vi bestämmer möte.



Vad är det? Vad är målet! Hälsosamt eller klimatdravel!

Det du inte behöver, det är processad mat som många omvårdnadsenheter har fallit för.
Konsistensanpassad mat – Konsistensguiden, hur tolkar vi den och hur lagas de olika konsistenserna
Fördjupning: Mat och religion, vegetarisk mat, diabetes, fettreducerad kost, proteinreducerad kost, dialyskost, födoämnesöverkänslighet.
Jag läser Fett reducerad kost, Proteinreducerande kost För oss över 65 år?


En sida med mina teckningar från ett fiske.


Olycka, problem med bilen och har Till din nya försäkring? bilförsäkring

Ger dig som Till din nya försäkring?-kund en hänvisning att ringa rätt telefonnummer!
Kolla Viking Assistans eller ring direkt 077-1655655 så blir det inte så här

Assistentkåren kommer och det kostar dig pengar! Det ska vara Viking Assistans!


Bosta din kropp mot
TUNGMETALLER & GIFT

Sally Pacholok

en sjuksköterska i USA, insåg att B12-vitaminet har stor betydelse i människors hälsa.
Liksom mina tankar och kunskap ifrågasätts om B12:s påverkan på min hälsa, så ifrågasattes också hon.

Men till slut fick hon viss bekräftelse på att hon hade rätt.

Långt ner på sidan finns en film som visar på att insättning av B12 räddar liv på hjärtpatienter! Eller här länk till nyhetssidan TMJ4 (ha tålamod med reklamen innan filmen!, sätt på ljudet, när nyhetsprogrammet startar)

Spel, lotterier Trading
Penningtransaktioner Lån Donationer


OrsaYran 5/7, 12/7, 19/7, 26/7 och 2/8

Hur man i USA räddar hjärtpatienter!

B12-vitamin så enkelt och så låg kostnad för att få många äldre att må bättre och bli aktivare!
(Video som visade hur amerikansk sjukvård hade sett hur B12 räddar hjärtsjuka!
Hade stoppats!!! Jag anar korrupt handlande!)

Få läkare som är medvetna om det och man har stirrat sig blind på normer som inte stämmer i Nederländerna och USA.

Hur viktigt är B12? Nederländsk forskning (eng)! Svenska!